[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه دعوت به عضویت در کمیته جوان انجمن تونل ایران (IRTAym)
:: اطلاعیه درباره زمان جدید برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری نشست تخصصی
..
:: هرمزی: ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی و تونلی در تهران داریم ::
 | تاریخ ارسال: 1404/9/22 | 
هرمزی: ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی و تونلی در تهران داریم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در شهر تهران هم اکنون ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی – تونلی و ۱۶۱ ایستگاه فعال داریم.










به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همایش هوشمندسازی مترو که به میزبانی این شرکت برگزار شد، ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی هر چه سریع‌تر فرآیندها و راهبردهای اجرایی در حوزه صنعت ریلی کشور را متذکر شد و گفت: اساساً صنایعی مانند خطوط ریلی و به تبع آن صنعت مترو نیازمند حرکت همسو با فن‌آوری‌های روز دنیا بوده و در سال‌های اخیر شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص بوده‌ایم.
وی گفت: در شهر تهران که هم اکنون ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی – تونلی و ۱۶۱ ایستگاه فعال داریم، هوشمندسازی در زمینه نحوه استفاده از ادوات و تجهیزات و همچنین بهره‌مندی از دانش هوش مصنوعی، یک ضرورت انکارناپذیر به حساب می‌آید چرا که موضوع کاهش خطاهای انسانی و ایمنی خیل عظیم مسافران روزانه شبکه مترو مطرح است.
هرمزی افزود: در شرایط موجود که بحث‌های ترافیکی و آلودگی هوای کلانشهرهای کشور بیش از هر زمان دیگر مدنظر قرار گرفته است، بیشترین توجه در حوزه حمل و نقل عمومی به گسترش شبکه مترو معطوف شده است؛ طبیعتاً حصول بهره‌وری بیشتر از این سیستم حمل و نقلی و لزوم رعایت موارد ایمنی هر چه دقیق‌تر، با استفاده از علوم روز دنیا و خصوصاً هوشمندسازی صنایع مرتبط میسر می‌شود.
وی گفت: با این نگاه، اهمیت برگزاری همایش‌های علمی مرتبط مضاعف شده و غایت مطلوب آن است که دستاوردها و خروجی چنین نشست‌هایی در مرحله عمل نیز به کار آید؛ این امر خصوصاً در حوزه صنعت مترو، نتایج عینی و ملموسی به دنبال خواهد داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پروژه هوشمندسازی پردیس مسافری شرق که در ششمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران موفق به کسب عنوان برتر شد را نمونه‌ای از حرکت درست و قابل قبول به سمت تحول دیجیتالی در امور مربوط به زندگی روزمره مردم قلمداد کرد و تداوم چنین رویکردی در امور ساخت و سازی و تجهیزاتی پیش رو را از دست اندرکاران شرکت مترو تهران خواستار شد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۹/۱۷
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۶۶۸۱۸۵۴


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران | ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی و تونلی | ۱۶۱ ایستگاه فعال | مسیر ریلی و تونلی در تهران |
دفعات مشاهده: 115 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4732