[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
..
:: خط پایان یک پروژه مهم عمرانی؛ خیابان مولوی پس از سال‌ها نفسی تازه کشید ::
 | تاریخ ارسال: 1404/7/1 | 
خط پایان یک پروژه مهم عمرانی؛ خیابان مولوی پس از سال‌ها نفسی تازه کشید
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۲ تهران از اتمام پروژه عظیم ساماندهی انهار و مرمت پیاده‌روهای خیابان مولوی پس از ۳ سال خبر داد.










سیدمصطفی عرفانیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۲ تهران، از مراحل پایانی و اتمام پروژه عمرانی گسترده ساماندهی انهار و مرمت پیاده‌روهای خیابان مولوی مرکزی، یکی از حیاتی‌ترین و پرترددترین محورهای مرکزی پایتخت، خبرداد.
معاون فنی و عمران منطقه ۱۲ تهران در تشریح جزئیات این پروژه کلان، ابتدا به ریشه‌یابی مشکلات این محور پرداخت و گفت: متأسفانه در زمان احداث خط ۷ مترو و به دلیل فعالیت دستگاه حفار TBM، فرونشست‌های قابل توجهی در محور مولوی اتفاق افتاد. این فرونشست‌ها از یک سو باعث مسدود شدن کانال‌های آب‌های سطحی و به هم خوردن مسیر هدایت آب و از سوی دیگر موجب اختلال در شیب صحیح انهار شد. بنابراین بروز این مشکلات، ضرورت اجرای یک پروژه اساسی عمرانی برای ساماندهی وضعیت آبراهه‌ها و معابر را بیش از پیش آشکار کرد.
عرفانیان ضمن اشاره به روند اجرایی پروژه، افزود: با توجه به بروز این مسائل، از حدود سال ۱۴۰۱ کار ساماندهی انهار در ضلع شمالی خیابان مولوی که هدایت کننده آب‌های سطحی بخشی از بازار بزرگ تهران نیز هست، آغاز و این فاز در سال ۱۴۰۳ به اتمام رسید. اما پروژه به همین جا ختم نشد.
وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۳، ساماندهی انهار در ضلع جنوبی این محور نیز در دستور کار قرار گرفت که در دو بخش «تبدیل به کانیو» و «بازسازی و اصلاح شیب» انجام شد و به صورت همزمان و به دلیل خرابی‌های گسترده، پیاده‌روهای این محور نیز به طور کامل مرمت و بازسازی شد که این عملیات تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۴ به پایان رسید.
معاون فنی و عمران منطقه ۱۲ در ادامه به اقدامات انجام شده برای بخش سواره‌رو نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ضمناً بهسازی سواره‌رو نیز با عملیات تراش و روکش «خط آزاد» و «لاین ویژه» در دست اجراست که طبق برنامه‌ریزی، دو بخش ابتدایی و انتهایی این محور مهم تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
شایان ذکر است؛ اکنون با پایان یافتن مراحل اصلی این پروژه، خیابان مولوی که سال‌ها با معضل آب‌گرفتگی، فرونشست و پیاده‌روهای ناامن دست و پنجه نرم می‌کرد، ظاهری کاملاً جدید و ایمن‌تر به خود گرفته است. این پروژه عمرانی باعث ارتقای ایمنی و بهبود تردد عابران پیاده و خودروها شده و نقش بسزایی در ساماندهی آب‌های سطحی یکی از نقاط مهم تهران ایفا خواهد کرد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۶/۳۱
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۶۵۹۸۰۷۴


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و عمران شهرداری | شهرداری منطقه ۱۲ تهران | دستگاه حفار | TBM | خط ۷ مترو |
دفعات مشاهده: 70 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4718