[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: افتتاح مسیر رفت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال تا یک ماه دیگر ::
 | تاریخ ارسال: 1404/5/29 | 
افتتاح مسیر رفت فاز ۲ آزادراه تهران - شمال تا یک ماه دیگر
رئیس بنیاد مستضعفان ضمن اعلام اینکه باند شرقی (مسیر رفت) فاز دوم آزادراه تهران - شمال، نیمه دوم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیمانکاران قطعه سوم را انتخاب کردیم و بنا داشتیم عملیات اجرایی آن را از اول امسال شروع کنیم اما مشکلاتی وجود دارد که برطرف خواهد شد.










حسین دهقان صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از باند شرقی فاز دو آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه تقریباً در این بخش راه یا جاده‌ای دیده نمی‌شود و همه مسیر تونل، پل است، اظهار کرد: این سازه‌ها هم از جنبه اجرا و هم از لحاظ تکنیکی بسیار پیچیده و سخت است.
وی افزود: مجموعه این سازه‌ها و پل‌ها تقریباً در یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام شد.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: چندین نکته در این بخش وجود دارد. یکی از آنها استانداردهای کار و بحث ایمنی است. موضوع دیگر بحث رعایت زیست محیطی است، زیرا این منطقه هم در ادامه مسیر  و هم در گذشته زیستگاه‌های حیات وحش بوده و هم بحث جنگل و رویش‌های زمینی اهمیت دارد؛ لذا نباید اجازه دهیم که آسیب ببینند. در عین حال باید توجه داشت به اینکه نمی‌توان آن را صفر کرد ولی می‌توان حداقل آسیب باشد.
دهقان تصریح کرد: سال ۱۳۷۵ قرار بود این پروژه آغاز شود و ظرف پنج سال به اتمام برسد، اما هنوز به میانه راه نرسیدیم و این خوب نیست. به همین جهت تمام تلاش خود را گذاشته‌ایم، خصوصا که در این دوره دولت هم انصافا خوب کمک می‌کند، وزارت راه و شهرسازی همراه است و محیط زیست نیز به رغم اینکه مشکلاتی وجود دارد، تلاش می‌کند کمک کند.
امیدواریم پروژه کمتر از پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد
وی عنوان کرد: با همراهی‌های انجام شده می‌توان امیدوار باشیم که پروژه کمتر از پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه تجهیزات جدیدی باید وارد کار شود، چون ادامه مسیر هم عمدتاً پل یا تونل بوده و کار روی تونل‌ها با ابعاد بزرگ کار ساده‌ای نیست.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت:‌ پیچیدگی زمینی که با آن سر و کار داریم نیز وجود دارد، چون هنوز اطلاعات دقیقی از منظر زمین‌شناسی و دوره عمر شکل‌گیری این سازه‌ها کم است و  هر لحظه مشکلات خاصی ممکن است به وجود آید؛ لذا بایستی خودمان را آماده کنیم.
وی همچنین بیان کرد: مسیر رفت در نیمه دوم شهریورماه آماده بهره‌برداری خواهد بود و در خدمت مردم قرار می‌گیرد.
دهقان ابراز امیدواری کرد که این پروژه به زودی به نتیجه برسد و ضمن کوتاه شدن مسیر و زمان سفر، ایمنی سفر نیز افزایش یابد.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: تقریباً می‌توانیم بگوییم که مشکلات ترافیکی به معنای تصادفات و مسائلی از این دست تقریباً  صفر شده است ‌و سیستم‌هایی که در مسیر وجود دارند از جمله تابلوهای راهنما، سیستم‌های پیش‌بینی شده در تمام این مسیر مانند تلفن، سیستم‌های اضطراری به صورت متمرکز هدایت و مدیریت می‌شوند.
کل آزادراه تهران - شمال هوشمند شده است
دهقان در ادامه گفت: با اقدامات انجام شده، کل این آزادراه هوشمند شده است و به نوعی خود کنترلی دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: به طور معمول ۳۰۰۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین در خصوص قطعه سوم نیز گفت: قطعه سوم آزادراه تهران - شمال کار مشترکی بین دولت و بنیاد مستضعفان است و ۵۰ - ۵۰ در سرمایه‌گذاری شریک هستیم. ضمن اینکه بنیاد، مجری هم است؛ یعنی دیگران پیمانکار ما هستند و کل پروژه هم به صورت مشترک با وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود.
پیمانکاران قطعه سوم آزادراه انتخاب شده‌اند
دهقان با بیان اینکه قطعه سوم پیچیده‌ترین قطعه از منظر فنی و اجرایی است و بحث ملاحظات محیط زیستی منجر به تاخیر در کار شده است، گفت: بنا داشتیم از اول سال جدید قطعه سوم را شروع کنیم اما مشکلاتی وجود دارد که برطرف خواهد شد. پیمانکاران آن را نیز انتخاب کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احداث قطعه سوم مجوزهای لازم را از سازمان محیط زیست دارد یا خیر؟ گفت: باید ملاحظات رعایت شود و همکاری‌های لازم صورت گیرد تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود.
به گزارش ایسنا، باند شرقی منطقه دو  آزادراه تهران - شمال حدفاصل دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز به طول ۱۵.۵ کیلومتر است. حداکثر شیب طولی مسیر شش درصد و حداقل شعاع قوس‌ها ۳۵۰ متر بوده و ۱۶ رشته تونل و گالری به طول ۱۱.۷ کیلومتر دارد.
۷۵ درصد این مسیر از داخل تونل و گالری عبور می‌کند و دارای ۱۲ دستگاه پل به طول ۱.۳۵ کیلومتر است.
در این مسیر ۱۵۵ دوربین نظارت تصویری و حفاظتی، ۸۰ دستگاه تجهیزات تهویه، ۶۸۰۰ عدد پروژکتور تونلی، ۱۲ کیلومتر لوله آتش‌نشانی، ۳۵۰ کیلومتر کابل کشی، ۲۸ کیلومتر اجرای داکت بانک تاسیسات و پیاده‌رو و ۷۸ کیلومتر سینی کابل و ساپورت اجرا شده است.
میانگین سرعت سیر در آن ۷۰ کیلومتر در ساعت بوده ‌و سالانه ۷.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.
بنابر اعلام کارشناسان مربوطه، احداث این مسیر در اشتغال‌زایی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک وسایل نقلیه موثر است.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۵/۲۷
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۴۰۵۲۶۱۵۴۷۸

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس بنیاد مستضعفان | آزادراه تهران - شمال | افتتاح مسیر رفت فاز ۲ | تونل البرز |
دفعات مشاهده: 120 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714