[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: عبور دستگاه حفار مکانیزه از محل نخستین ایستگاه خط ۱۰ مترو تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1404/5/6 | 
عبور دستگاه حفار مکانیزه از محل نخستین ایستگاه خط ۱۰ مترو تهران
سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این خط ارائه داد.










به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زمانی سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این خط گفت: احداث خط ۱۰ مترو با هدف ایجاد یک کریدور حمل و نقلی شرقی غربی به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر و شامل ۳۵ ایستگاه در دستور کار قرار دارد.
طی سال جاری به موجب افزایش سرعت عملیات حفاری و لاینینگ پروژه، پیشرفت‌های خوبی در خصوص تحقق برنامه زمان بندی حاصل آمده است و با رعایت استانداردهای فنی و ایمنی، میزان پیشروی روزانه دستگاه حفار مکانیزه روند بهتری به خود گرفته است.
به این ترتیب در قطعه نخست پروژه ساخت خط ۱۰ که از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا ایستگاه جنت آباد را شامل می‌شود، دستگاه حفار از محل ایستگاه موسوم به ایستگاه میدان ساحل عبور کرده و مرز یک کیلومتر حفاری و ساخت تونل را پشت سر گذاشته است.
سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران در ادامه افزود: امیدواریم با ارتقا روند فعلی پیشرفت عملیات اجرایی پروژه، بتوانیم رکوردهای بهتری را ثبت کرده و قطعه نخست خط ۱۰ را در زمان مقرر به سرانجام برسانیم. قطعه نخست این خط (بخش غربی) شامل ۲۹ کیلومتر مسیر تونل و ۲۳ ایستگاه است که در فاز نخست بهره‌برداری از آن ۱۷ ایستگاه افتتاح خواهد شد.
گفتنی است؛ خط ۱۰ مترو تهران از محدوده تهرانپارس در شرق پایتخت آغاز و در انتها به محدوده ایستگاه ملکی در غرب تهران (تقاطع با راه آهن جمهوری اسلامی ایران) ختم می‌شود. این خط به دلیل بهره‌مندی از ایستگاههای تبادلی با خطوط یک، ۴،۳، ۶، ۷ و ۹ و همچنین ارتباطی که با خط ۵ مترو برقرار خواهد کرد، یکی از خطوط مهم، پر مسافر و تأثیرگذار شبکه مترو پایتخت، خصوصاً جهت بهره‌مندی مناطق کم برخوردار از شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی به شمار خواهد آمد و همچنین توزیع مناسب مسافران استان البرز به سایر خطوط حمل و نقل ریلی زیرزمینی تهران را تسهیل می‌کند.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۶۵۴۱۷۶۲


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران | عبور دستگاه حفار مکانیزه | نخستین ایستگاه خط ۱۰ مترو تهران | خط ۱۰ مترو تهرانحفاری و لاینینگ پروژه | ایستگاه جنت آباد | خطوط یک | ۴ | ۳ | ۶ | ۷ و ۹ |
دفعات مشاهده: 95 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714