[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: فرایند خرید واگن‌های تولید داخل برای متروی قم در حال انجام است ::
 | تاریخ ارسال: 1404/4/29 | 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:
فرایند خرید واگن‌های تولید داخل برای متروی قم در حال انجام است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از پیشرفت قابل توجه پروژه متروی قم خبر داد و اعلام کرد: فرآیند خرید واگن‌های تولید داخل در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.










حجت‌الاسلام قاسم روانبخش روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت اعتبارات این پروژه افزود: برای تکمیل خط یک متروی قم، در سال گذشته ۲.۵ همت بودجه پیش‌بینی شد که این اعتبار تخصیص یافته‌است، همچنین در سالجاری نیز رقمی معادل ۱.۹ همت برای این پروژه در نظر گرفته شده‌است.
وی با بیان اینکه عملیات حفاری خط یک مترو تا مسجد مقدس جمکران ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تنها حدود یک کیلومتر از حفاری این مسیر باقی مانده‌است.
روانبخش همچنین تأکید کرد: بهره‌برداری از متروی قم در مسیر حدفاصل محله قلعه کامکار تا میدان مطهری، صرفاً در انتظار تأمین واگن‌هاست و در صورت تحویل امکان آغاز خدمات‌رسانی این مسیر فراهم خواهد شد.
وی در خصوص خرید واگن‌های وارداتی گفت: مذاکرات لازم برای تأمین واگن از چین نیز انجام شده و هم‌اکنون این فرآیند در مرحله پرداخت پیش‌پرداخت قرار دارد.
روانبخش افزود: اجرای خط دوم مترو قم در منطقه پردیسان نیز به تصویب رسیده و فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده‌است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر واقع‌ شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره عبور خط دوم مترو به‌صورت روگذر یا زیرگذر اتخاذ نشده و مطالعات مربوط به این موضوع در حال انجام است.
به گفته وی، عبور مترو به‌صورت سطحی می‌تواند موجب افزایش سرعت اجرای پروژه شود.
نماینده مردم قم در مجلس در پایان با تأکید بر لزوم حفظ طرح‌های مترو به‌عنوان زیرساخت‌های حیاتی حمل‌ونقل شهری اظهار داشت: مسئولان استان با حذف خط دوم مترو به نفع اجرای مونوریل مخالف بوده و معتقدند مونوریل قادر به تأمین کارکردهای مترو نیست.
خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.
همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.
تاریخ: ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۸۸۸۹۸۰

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی | متروی قم | فرایند خرید واگن‌های تولید داخل | خط یک متروی قم |
دفعات مشاهده: 74 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714