[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: خط ۲ مترو قم احیا شد ::
 | تاریخ ارسال: 1404/3/8 | 
پس از دوبار حذف به نفع مونوریل؛
خط ۲ مترو قم احیا شد
اجرای خط دوم مترو قم که تاکنون دوبار در دولت‌های نهم و سیزدهم و برغم مخالفت کارشناسان، به نفع احداث و تکمیل طرح غول پیکر مونوریل حذف شده بود، با تصمیم شورای عالی ترافیک کشور احیا شد.










مجید متین‌فر سرپرست شهرداری قم روز دوشنبه از تثبیت اجرای خط دوم متروی قم در شورای عالی ترافیک کشور خبر داد و گفت: مطالعات امکان‌سنجی اجرای این خط به‌زودی آغاز می‌شود.
وی پس از جلسه شورای عالی ترافیک کشور و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه به ریاست مسعود نصرتی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با دستور جلسه بررسی و تصویب موضوعات مختلف برگزار شد.
پیش از این خط دوم متروی قم که به شکل شمال - جنوب در مسیر شاهرگی ترددهای شهری قم قرار می گرفت، یک بار با تصمیم دولت نهم و یک بار نیز با تصمیم دولت سیزدهم به جهت اختصاص منابع و اعتبارات آن برای تکمیل طرح به زمین مانده، مونوریل قم حذف شده بود.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات این جلسه بررسی اجرای خط دوم مترو قم بود، افزود: در این جلسه مطالعات مرحله اول خط ۲ مترو به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه مورد تصویب قرار گرفت.
به گفته سرپرست شهرداری قم، همچنین مقرر شد انجام مطالعه امکان‌سنجی خط ۲ مترو قم در دستور کار شهرداری قم قرار گیرد.
سرپرست شهرداری قم با تأکید بر اینکه، با توجه به تراکم جمعیت شهرک پردیسان، اجرای این خط به الزامی برای شهر قم تبدیل‌شده است، عنوان کرد: حجم قابل‌توجهی از جمعیت شهری در مناطق ۸، ۴، ۷ و ۳ حضور دارند که نیاز به اجرای خط برای شهر قم حیاتی است.
متین‌فر با اشاره به روند اجرای خط نخست مترو قم، تصریح کرد: فاز نخست این خط با اتمام عملیات عمرانی صرفاً منتظر تأمین واگن توسط وزارت کشور است و به‌محض تأمین واگن امکان تست و مسافرگیری در این فاز وجود دارد.
وی با بیان اینکه انجام عملیات عمرانی فاز دوم خط نخست از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار دارد، گفت: این عملیات نیز طبق برنامه زمان‌بندی‌شده قرار است تا سال ۱۴۰۷ با ۴ ایستگاه کامل به بهره‌برداری برسد و خط نخست کامل در اختیار مردم و شهروندان قرار گیرد.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۸۴۴۲۹۱

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سرپرست شهرداری قم | اجرای خط دوم متروی قم | شورای عالی ترافیک کشور | خط ۲ مترو قم | مونوریل | مونوریل قم |
دفعات مشاهده: 341 بار   |   دفعات چاپ: 80 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714