[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: برگزاری نخستین جلسه هیأت مدیره انجمن تونل ایران در سال ۱۴۰۴
:: جلسه هیأت مدیره انجمن تونل ایران در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۱ برگزار شد:
:: :Work Group on Shaft Design and Construction (WG-۲۳) ۱۱th webinar
..
:: اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر ::
 | تاریخ ارسال: 1404/2/15 | 
اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر
مدیرعامل قطارشهری مشهد با اشاره به تلاش و همت تمامی دست‌اندرکاران قطار شهری مشهد گفت: یکی از اقدامات مهم این است که تونل‌های قطار شهری را همزمان کار کردیم و بر اساس دورنمایی که پیش‌بینی شده است در این دوره شورای شهر مشهد، کل تونل‌های قطارشهری مشهد به اتمام خواهد رسید.










کیانوش کیامرز ۱۳ اردیبهشت، در آیین بهره‌برداری از ایستگاه شهید فکوری خط ۲ قطار شهری مشهد، اظهار کرد:  ایستگاه شهید فکوری با ۹ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه و در عمق ۲۷ متری ساخته شده و ساخت آن ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
وی افزود: هزینه اجرای مسیر تونل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مجموع هزینه ساخت این ایستگاه به  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
کیامرز با اشاره به اینکه پایان این دوره پایان تمام عملیات خط ۲ قطار شهری مشهد خواهد بود از اجرای نمای کلی پروژه خط ۲ از جمله دپوی طبرسی خبر داد.
وی گفت: یکی از اقدامات مهم این است که  تونل‌های قطار شهری را همزمان کار کردیم و بر اساس دورنمایی که پیش‌بینی شده است در این دوره کل تونل‌های قطارشهری مشهد به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل قطارشهری مشهد ضمن تشکر از دست‌اندرکاران که در بهره‌برداری از این ایستگاه نقش داشتند از جمله کارگران که کار اصلی را آنها انجام داده‌اند، گفت:شش ماه است شبانه‌روز کار می‌کنیم تا این ایستگاه به بهره‌بردای برسد.
وی افزود: یکی ازآرزوهای ما اتصال خطوط  مترو به حرم مطهر است که بزودی محقق می‌شود؛ ایستگاه شهید فکوری،  ایستگاه آخر خط ۲ است و امیدواریم در آینده این ایستگاه نقطه اتصال سایر مسیرهای بلوار فکوری باشد.
مشهد در زمینه حمل‌ونقل ریلی از فعال‌ترین شهرهای کشور است
سردار اسدالله حاجی زمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا  نیز در آیین بهره‌برداری از ایستگاه شهید فکوری خط ۲ قطار شهری مشهد اظهارکرد: با گسترش شهرها توسعه زیرساختها، خصوصاً مترو اجتناب‌ناپذیر و یکی از ضرورت‌هاست.
وی افزود: از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم این ضرورت مشهود است از جمله ناترازی‌ها که بخشی  از آن مربوط به مصرف سوخت خودروها است و باید به سمتی حرکت کنیم که  با احداث متروها از این ترددها کاسته شده  و بخشی از این ناترازی‌ها جبران خواهد شود.
سردار حاجی زمانی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در۳۱ استان  کشور بیش از ۳۹۰ پروژه در حوزه‌های مختلف در دست اجرا دارد که ۲۰ پروژه آن به ارزش اولیه ۲۵ همت در خراسان رضوی در حال انجام است که ارزش روز آن به ۱۰۰ همت می‌رسد.
 وی تاکید کرد: افتخار داریم که در خط ۲، ۳، و ۴ قطار شهری مشهد خدمتگزار مجاورین و زائرانیم و  توسعه خطوط مترو مشهد که یکی از فعالترین متروهای شهرهای کشور است و همزمان ۳ خط را در حال اجرا دارد و  شاهد افتتاح یکی پس از دیگری خطوط  مترو هستیم، از افتخارات است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: مترو و متروسیستم ویژگی‌های خاص خود را دارد و مانند یک شهر زیرزمینی است که تمام تجهیزات شامل ۴۰ قلم تجهیزات خاص مترو سیستم فراهم شده است  که زحمات زیادی را می‌طلبد و با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران،  بسیاری از پروژه‌های مشهد در مدت زمان کم و زودتر از زمان تعیین شده به مرحله اجرا رسیده است.
وی ادامه داد:  برای احداث ایستگاه‌های زیرزمینی باید تردد در سطح خیابان بصورت عادی جریان داشته و خللی در تردد شهری وارد نشود خصوصاً در بافتهای فرسوده شهری که نیاز به اقدامات خاص دارد و ایستگاه‌های خاص زیرزمینی را بخوبی کنترل و مدیریت کرده تا مشکل و خللی پیش نیاید که سختی‌ها و ظرفت خاص خودش را دارد و مجموعه شهری مشهد در این پروژه‌ها همیشه موفق عمل کرده و کنترل‌های لازم را داشته‌ است.
سردار حاجی زمانی بیان کرد: بهره‌برداری از خط ۳ قطارشهری مشهد اتصال فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال مسافربری به حرم امام رضا اقدامی بسیار شایسته در خدمت‌رسانی به زائران است و زائران و مجاوران براحتی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.


تاریخ: ۱۴۰۴/۰۲/۱۳
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۴۰۲۱۳۰۹۱۹۰


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل قطارشهری مشهد | تونل‌های قطار شهری مشهد | تونل | ایستگاه | قرارگاه خاتم‌الانبیا |
دفعات مشاهده: 150 بار   |   دفعات چاپ: 17 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4710