[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه برگزاری پانزدهمین کنفرانس تونل ایران انجمن تونل ایران
:: همایش تخصصی تونل های دفاعی
:: ​​​​​​​سمینار علمی:
..
:: ۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل می‌شود  ::
 | تاریخ ارسال: 1403/7/30 | 
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:
۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال تکمیل می‌شود 
معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری پنج کیلومتر دیگر نیز آماده بهره‌برداری می‌شود.










به گزارش ایرنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «محمدرضا کدخدازاده» پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهار بانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه «بایجان» و چهار کیلومتر در محدوده تونل «آبشار» تا ورودی شهر «لاسم» به صورت پیوسته چهار خطه شده است.
وی از تکمیل پنج کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل «وانا» است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.
معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه‌داد: ‌در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می‌شود که این پل با توجه به محدودیت‌های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می‌شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب‌ می‌آید.
کدخدا زاده اعلام‌کرد: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن پنج‌هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی، اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص‌ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک‌ها در سال جاری نیز در حال پیگیری است.
این مسئول با تاکید بر اهمیت این محور شریانی، اظهار داشت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۶۳۲۷۲۲

 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور | تونل | بزرگراه هراز |
دفعات مشاهده: 115 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4660