[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: برگزاری دومین نشست تخصصی: فرصت‌ها و چالش‌های به‌کارگیری TBMهای قطر بزرگ در ایران
:: نشست انجمن تونل ایران با محوریت بررسی ظرفیت‌های ملی در حمایت از انجمن تونل ایران  و همچنین حمایت‌های بین‌المللی در راستای کاندیداتوری نما
:: نشست تخصصی انجمن
..
:: لزوم بررسی‌های بیشتر در مورد ساخت تونل متوسلیان ::
 | تاریخ ارسال: 1403/7/25 | 
لزوم بررسی‌های بیشتر در مورد ساخت تونل متوسلیان
کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران جلسه کارشناسی در راستای ضرورت ساخت تونل متوسلیان برگزار کرد که در آن بر لزوم انجام مطالعات اقناعی ساخت تونل متوسلیان تأکید شد.










هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه بررسی ضرورت یا عدم ضرورت احداث تونل شهید متوسلیان با بیان اینکه توجه به اسناد بالادستی و برگزاری جلسات تخصصی در اجرای پروژه شهید متوسلیان به خوبی رعایت شده است، گفت: همچنین مشاهده میدانی از پروژه‌های مشابه و برگزاری جلسات هم اندیشی با معاونت حمل و نقل و ترافیک از جمله دیگر اقداماتی بوده که انجام داده‌ایم، برای آغاز پروژه آمادگی‌های لازم را داریم و با تکمیل تجهیزات، کارگاه‌ها احداث خواهند شد و مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل پروژه موجود است و در طول دو سال گذشته جلسات جدی در خصوص پروژه برگزار شده و مقیاس این تونل در خاورمیانه وجود ندارد. 
ساخت تونل جدید موجب افزایش استفاده از خودرو
همچنین در این جلسه که با حضور کارشناسان ترافیکی برگزار شد. مهرداد تقی زاده کارشناس حوزه حمل و نقل ترافیک با اشاره به احداث تونل شهید متوسلیان، گفت: شکی نیست که با احداث تونل ترافیک موقتاً روان می‌شود، اما روانی ترافیک در یک نقطه منجر به ایجاد راهبندان در مسیرهای دیگر می‌شود و به دلیل جذابیت سفرهای بی ترافیک، شاهد افزایش استفاده از خودروی شخصی خواهیم بود و همین منجر به تقاضای بیشتر و در نتیجه در مدتی بعد شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود.
اتصال بزرگراه صیاد شیرازی به آزادگان راه حل مطلوب نیست
همچنین مهدی حسن زاده یکی دیگر از  کارشناسان حوزه حمل و نقل نیز  به اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی پیش بینی شده برای ساخت این پروژه اشاره کرد و با بیان اینکه این اعتبار می‌تواند به جای حوزه عمران برای پاسخ به نیازهای حوزه حمل و نقل عمومی خرج شود، گفت: به فرض ضرورت اتصال جنوبی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به یک بزرگراه، چرا این تونل را به اتوبان امام علی جهت رعایت سلسله مراتب بزرگراهی تهران وصل نمی‌کنیم و از آنجا هم به بزرگراه آزادگان وصل شود؟ وصل کردن تونل شهید متوسلیان به اتوبان آزادگان هزینه بسیاری برای ساخت دارد و باید این را قبول کنیم که ابزارهای موجود قدیمی هستند و راه حل مطلوب نیستند. 
  
فوری یکی دیگر از اساتید دانشگاه نیز با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم چقدر جمعیت و تقاضا برای این پروژه وجود دارد، گفت:  هنوز برآوردهای مالی پروژه نیز انجام نشده است و به اعتقاد بنده بدون انجام مطالعات، این پروژه وضعیتی به مراتب بدتر از وضعیت فعلی را ایجاد می‌کند. شرایطی ایجاد شده که گویی  حتما باید با احداث تونل  یک یادگاری از خود برجای بگذاریم. 
مطالعات گنگ ساخت تونل متوسلیان
محمدحسین نوروزی دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: مطالعات این پروژه بسیار گنگ است و با توجه به اینکه طبق مصوبه شورا این پروژه در صورت ضرورت باید از طریق جذب سرمایه گذار صورت پذیرد، در خصوص مباحث سرمایه گذاری نیز هنوز هیچ چیز نهایی نیست و مدل سرمایه گذاری مشخص نشده است. 
لزوم انجام مطالعات اقناعی ساخت تونل متوسلیان
در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به مطالعات ترافیکی و مطالعات اقتصادی پروژه تونل شهید متوسلیان، گفت: باید بصورت دقیق گفته ‌شود که چه میزان هزینه برای این پروژه درنظر گرفته شده  و مطالعات ترافیکی نیز چگونه و توسط چه سازمانی انجام می‌شود و در مورد دسترسی‌های تونل شهید متوسلیان نیز باید گفت که موضوع نامشخص این است که آیا این تونل فقط برای کسانی است که می‌خواهند از میدان سپاه به آزادگان بروند یا می‌توان از سایر خیابان‌ها نیز وارد تونل شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: از صحبت‌های کارشناسان حوزه حمل و نقل و فنی عمران می‌توان این نتیجه را گرفت که در خصوص احداث تونل شهید متوسلیان باید مطالعات بیشتری صورت گیرد البته که  فرض ما این است که مطالعات تخصصی ساخت این تونل صورت گرفته اما درخصوص چرایی احداث  تونل نیز  باید فکر شود شاید  ۲۰ سال پیش به این تونل احتیاج بود اما ممکن است در  طول  زمان تقاضاها،  نیازها و مدلها تغییر کرده باشند، پس لازم است  مطالعات و بررسی ها بصورت اقناعی باشند.
وی اظهار کرد: نظرات متخصصان حاضر در جلسه امروز همگی به عنوان سند هستند و برای به نتیجه رسیدن در خصوص احداث یا عدم احداث تونل شهید متوسلیان باید جلسات تخصصی و کارشناسی دیگری برگزار شوند و سپس به کمک متخصصان و کارشناسانی که در این حوزه‌ها خبره هستند، به نتیجه دقیق رسید.


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۳۰۷۲۳۱۷۶۱۳



 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران | کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران | ساخت تونل متوسلیان | مطالعات اقناعی ساخت تونل متوسلیان | ساخت تونل جدید | تونل شهید متوسلیان | مطالعات اقتصادی | مطالعات ترافیکی |
دفعات مشاهده: 134 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4660