[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: همایش تخصصی تونل های دفاعی
:: ​​​​​​​سمینار علمی:
:: گزارش برگزاری نشست تخصصی بین المللی
..
:: عملیات احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر آغاز می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1403/7/1 | 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:
عملیات احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر آغاز می‌شود
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که عملیات احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر با مشارکت ۱۰ درصدی شهرداری، ۱۰ درصدی شرکت عمران صدرا، ۳۰ درصد سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد دولت آغاز خواهد شد.










رئیس و جمعی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در معیت مدیریت شهری شیراز امروز، ۳۰ شهریورماه از برخی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهری بازدید و در جریان آخرین وضعیت و تحولات پیشرفت عمران و سازندگی این کلان‌شهر قرار گرفتند.
پروژه زیرگذر گویم به‌عنوان پروژه‌ای مهم و حیاتی در محور شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب و همچنین خط ۳ مترو به‌عنوان دو مقصد اصلی مورد بازدید واقع شدند.
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: قطعه اول آزادراه شیرازـ بوشهر را با مشارکت ۱۰ درصدی شهرداری و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا و ۳۰ درصد سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد دولت شروع خواهیم کرد، همچنین رینگ کمربندی شمال شرق شیراز که در شهرداری و شورای اسلامی شهر با ۲۰ درصد مشارکت به صورت بزرگراه مصوب شد، اجرا می‌شود.
وی با اظهار خرسندی از ظرفیت‌های ویژه به‌خصوص گردشگری در شیراز اظهار کرد: انصافاً پروژه‌های بزرگی از جمله آغاز عملیات تونل ملل در حال انجام است.
شهردار شیراز در بازدید از پروژه زیرگذر گویم اظهار کرد:  سه سال گذشته که وارد شورای اسلامی شهر و شهرداری شدیم، بودجه شهرداری شیراز ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری بوده است و امروز که ۳ سال از عمر شورای اسلامی شهر و شهرداری در این دوره می‌گذرد، بودجه شهرداری شیراز ۳۱ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان معادل ۵۰۰ درصد افزایش است که از این مبلغ ۸۰ درصد عمرانی و ۲۰ درصد جاری است.
تحقق ۹۲ درصدی مصوبات شورای شهر شیراز
اسدی پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر گویم را به‌عنوان بحرانی‌ترین پروژه شهرداری شیراز از لحاظ محور مواصلاتی دانست و افزود: امسال، سال افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ و ابرپروژه‌های شهرداری شیراز است.
اسدی با تشریح فعالیت و اجرای خطوط چهارگانه مترو و اتصال خط ۱ به ۴، خواستار حل مشکل بر زمین مانده واگن شد.
شهردار شیراز همچنین در بازدید از خط ۳ مترو گفت: دستگاه حفار مکانیزه برای حفاری خط ۳ مترو شیراز از چند مدت قبل کار خود را در ایستگاه شهرک گلستان شروع کرده است.
شیراز تنها کلانشهری که ۴ خط مترو به صورت همزمان دارد
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه ۴ خط فعال مترو در شیراز داریم. گفت: شهرداری شیراز تنها کلانشهری است که ۴ خط مترو را به‌صورت همزمان مدیریت می‌کند.
علی کلانتری در ادامه افزود: خط یک به طول ۲۴.۵ کیلومتر افتتاح شده و به‌طور پایدار کار خود را انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: در طی دو سال گذشته فاز یک خط ۲ را افتتاح کردیم و عملیات بهره‌برداری کامل از خط ۲ در دستور کار قرار گرفته است، همزمان با بهره‌برداری از خط ۲، پروژه خط ۳ شامل ۱۰ کیلومتر حفاری مکانیزه با ۸ ایستگاه در دستورکار قرار گرفت و در حال حاضر پیشرفت بسیار خوبی دارد.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: نزدیک به ۵۰۰ متر از عملیات هفت تونل را انجام داده‌ایم و تمام ایستگاه‌های مسیر در حال فعالیت است.
کلانتری به توان مهندسی در کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: مترو شیراز با توان مهندسی توانست در سال گذشته کاهش ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور شرکت‌های دانش بنیان و بازطراحی‌ها داشته باشد.
وی به بزرگترین چالش حوزه مترو شیراز اشاره کرد و افزود:  قانون حمایت از تولید داخل به واسطه خرید ناوگان از کشورهای خارجی است که این موضوع تا انتهای برنامه ششم در دستور کار بود و در برنامه هفتم هنوز برنامه تعیین و تکلیف نشده و دچار چالش شده‌ایم، به طوری که حجم زیادی از خطوط نزدیک ۳۰ کیلومتر خط مترو قابل بهره.برداری داریم که متأسفانه با کمبود ناوگان روبرو هستیم به طوری که در واحدهای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن بهره برداری می‌کنیم.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اذعان کرد: به ازای هر کیلومتر خط مترو عددی نزدیک به ۶۰ میلیون یورو هزینه می‌شود لذا خطوطی که در اختیار داریم از آن استفاده می‌کنیم، همچنین خط ۴ را با یک مجموعه سرمایه.گذاری تفاهم‌نامه امضا شده و در حال فعالیت هستیم.
وی ادامه داد: اتصال خط ۱ به ۴ برای دسترسی آسان‌تر به حرم مطهر را در دستور کار گذاشته.ایم و حدود ۲۷۰۰ متر طول دارد و توسعه خط ۲ از میدان آزادی به سمت سعدی و خط ۳ در دستور کار است که بابت اتمام این پروژه‌ها عددی نزدیک به حدود ۱۵۰۰ یورو لازم داریم و سالیانه این عدد نزدیک به ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان از منابع اوراق استفاده می‌شود و مابقی این عدد از ظرفیت‌های شهرداری استفاده می‌شود که نیاز به حمایت منابع مالی داریم


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۳۰۶۳۰۱۹۵۶۴


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی | احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر | کمربندی شمال شرق شیراز | پروژه زیرگذر گویم | خط ۳ مترو شیراز | دستگاه حفار مکانیزه | حفاری |
دفعات مشاهده: 142 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4660