[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تونل انرژی تبریز در آستانه بهره برداری است ::
 | تاریخ ارسال: 1403/3/26 | 
تونل انرژی تبریز در آستانه بهره برداری است
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان، با بیان اینکه کارهای عمرانی تونل انرژی تبریز و کابل کشی ۲ فاز این تونل پایان یافته است، گفت: این تونل که سال ها زمین مانده بود با توجه وِیژه دولت سیزدهم، در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.










رسول اسماعیل زاده روز دوشنبه در سلسله نشست های تبیین خدمات دولت سیزدهم که با عنوان « رسم خدمت » در محل خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: خط انتقال خاقانی به گلستان در تبریز برای تامین پایدار برق در هسته مرکزی شهر در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
وی به وضعیت برق در کشور در قبل از دولت سیزدهم و پس از آن اشاره کرد و گفت: خاموشی ها و قطع مکرر برق در این دولت به پایان رسید و ۵۰۰ مگاولت آمپر معادل پنج درصد به ظرفیت توزیع و انتقال آذربایجان شرقی به همراه ۴۰ کیلومتر مدار در این منطقه اضافه شد.
اسماعیل زاده با بیان اینکه برق منطقه ای آذربایجان در تراز یک کشوری از نظر خطوط انتقال و فوق توزیع قرار دارد، افزود: در جریان سفر نخست رئیس جمهور به استان، ۱۵ پروژه برقی برای شهرک های صنعتی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که ۶۰ درصد آن از سوی وزارت نیرو باید تامین می شد.
وی ادامه داد: هشت مورد از این پروژها ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و مابقی نیز در سال ۱۴۰۴ وارد مدار خواهند شد.
اسماعیل زاده میزان برق تولیدی آذربایجان شرقی را یک هزار و ۷۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن پیک مصرف در استان ۸۰۰ مگاوات کسری داشتیم که ۳۰۷ مگاوات آن از طریق نیروگاه سیکل سهند و ۸۰ مگاوات از طریق بخش خصوصی تامین شد و با تعمیرات اساسی ( اورهال )نیروگاه تبریز، ۱۲۰۰ مگاوات از این نیروگاه برق خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: تولید برق از انرژی های تجدید پذیر نیز در برنامه برق منطقه ای است و در مجموع ۳۱۵ مگاوات برق از این طریق در استان تولید خواهد شد که کارهای اجرایی آنها شروع شده است.
اسماعیل زاده به رشد ۸.۵ درصدی مصرف سالانه برق در کشور اشاره کرد و گفت: این رقم در آذربایجان شرقی ۱۰ درصد و مربوط به افرایش مصرف در حوزه صنعت است که نشان دهنده حرکت رو به جلوی صنعت استان است.
وی به توربین های تفرجگاه عینالی تبریز اشاره کرد و افزود: این توربین ها در مرحله اورهال هستند که با اتمام این کار، این توربین ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی در مورد نیرگاه تبریز و مازوت سوزی در آن گفت: امکان نصب فیلتر در این نیروگاه وجود ندارد ضمن آنکه مقرون به صرفه نیست اما کارهای بازتوانی این نیروگاه تولیدی آغاز شده است و یکهزار و ۲۰۰ مگاوات تولید برق این نیروگاه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، تونل انرژی شهر تبریز به طول چهار کیلومتر و قطر ۳.۵ متر در مسیر کوه عینالی تا پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز اجرا می‌شود.
تونل مشترک تاسیسات انرژی که تجمیع کننده خدمات برق، مخابرات و آب است با توجه به ازدیاد جمعیت و افزایش بحث بلندمرتبه‌سازی در شهرها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در بحث شهرسازی مطرح است.
این تونل با انتقال منابع انرژی از این کانال و رفع مشکلات ترافیکی بر اثر حفاری‌های متعدد و بعضا نابجا در معابر شهری و امکان حفاظت فیزیکی تاسیسات از صدمات احتمالی و هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کند.


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۵۰۵۳۶۹


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان | تونل انرژی تبریز | تونل | بهره برداری | دولت سیزدهم |
دفعات مشاهده: 126 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652