[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: مترو به میدان قائم (عج) اسلامشهر می‌رسد ::
 | تاریخ ارسال: 1403/3/26 | 
مترو به میدان قائم (عج) اسلامشهر می‌رسد
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: تونل مترو اسلامشهر از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز حفاری شده و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.










داود حورزاده صبح امروز در هفتادمین و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی اسلامشهر، اظهار داشت: با همدلی و هم‌افزایی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حفاری تونل مترو از میدان نماز تا میدان قائم ادامه می‌یابد.
وی افزود: مطالعات متروی اسلامشهر به طول ۱۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان با اتصال به خط ۳ متروی تهران تا ایستگاه میدان قائم (عج) پیش بینی شده است که فاز نخست آن به طول ۱۰/۵ کیلومتر در دو قطعه اجرایی و حفاری تونل به اتمام رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره روند اجرای ریل گذاری و تجهیز روسازی تونل مترو تهران اسلامشهر تاکید کرد: قطعه نخست این مسیر به طول ۹۰۵ متر اتصال ایستگاه آزادگان به خط ۳ متروی تهران است که حفاری آن به اتمام رسید. قطعه دوم فاز نخست نیز از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز (ورودی شهر اسلامشهر) به صورت مکانیزه حفاری شده و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.
حورزاده ادامه داد: در صورت اتمام عملیات اجرایی مترو در ایستگاه میدان نماز به‌عنوان ایستگاه پایانی، بار ترافیکی پرحجمی را تا میدان قائم (خروجی اسلامشهر) شاهد خواهیم بود و شهرهای همجوار هم از نعمت این ناوگان ریلی بهره مند نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی حفاری تونل مترو با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد می‌شود، تصریح کرد: عدم خروج دستگاه TBM و ادامه حفاری مکانیزه مترو تا میدان قائم صرفه اقتصادی داشته و مردم شهرهای جنوب غرب استان تهران می‌توانند در صورت تأمین اعتبار و تکمیل و تجهیز مترو، در شهر خودشان سوار مترو شده به هر نقطه تهران سفر کنند.
حورزاده گفت: شهرداری اسلامشهر به‌عنوان مجری پروژه مترو تهران اسلامشهر باید هزینه‌های ریل گذاری و روسازی و تجهیز خط مترو و احداث ایستگاه میدان نماز را به اتمام برساند و می‌طلبد برای ادامه مسیر تا میدان قائم و تأمین منابع مالی مسئولان استانی و شهرهای همجوار یاری رسانند.
رئیس پارلمان شهری اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تمام هزینه‌های حفاری تونل مترو و عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان نماز به همت اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری و مسئولین شهرستان اسلامشهر از منابع داخلی تأمین شده است.


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
منبع: https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۴۰۳/۰۳/۲۲/۳۱۰۲۱۲۴


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر | حفاری تونل مترو اسلامشهر | ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز | ایستگاه میدان قائم (عج) اسلامشهر | مترو اسلامشهر |
دفعات مشاهده: 120 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652