[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش اول خط سوم مترو مشهد نیاز است ::
 | تاریخ ارسال: 1403/2/22 | 
۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش اول خط سوم مترو مشهد نیاز است
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش اول خط سوم مترو این کلانشهر به طول ۶ کیلومتر در سال جاری نیاز است.










کیانوش کیامرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح خط سوم در سه شیفت کاری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با تمام ظرفیت در حال انجام است.
وی اضافه کرد: برای تکمیل ایستگاه ها و تونل این مسیر و بهره برداری اولیه بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که اوراق مشارکت خوبی در سال جاری برای تامین این اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: اوراق مصوب امسال برای طرح قطارشهری ۲۹ هزار میلیارد ریال است که شهریور ماه به حساب شهرداری واریز می شود.
کیامرز افزود: بازپرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال از این میزان به صورت مساوی برعهده دولت و شهرداری است، بازپرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز برعهده شهرداری است.
وی گفت: با تامین اعتبار، بخش اول خط سوم در سال جاری آماده مسافرگیری می شود و سه قطار شامل ۱۵ واگن برای آن پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند.
مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۴۶۸۴۲۸


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد | تکمیل بخش اول خط سوم مترو مشهد | تکمیل ایستگاه ها و تونل | عملیات حفاری |
دفعات مشاهده: 141 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652