[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود ::
 | تاریخ ارسال: 1402/11/25 | 
ذوالنوری:
مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود و تنها در این صورت است که هم صرفه اقتصادی خواهد داشت اما شهرداری درخصوص مونوریل مانع‌تراشی کرده و اجازه نمی‌دهد تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.










به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عصر سه‌شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت ابالفضل «ع» در شهرک قدس قم، افزود: بنده این طرح را به رئیس جمهور هم ارائه داده و موافقت را از ایشان گرفته‌ام و آیت‌الله رئیسی هم به استاندار قم گفته‌اند که مونوریل باید به این طریق تکمیل شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت تکمیل مترو و مونوریل قم تا ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این ۲ پروژه در نظر گرفته شده که سال آینده تخصیص خواهد یافت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مونوریل قم سال‌هاست تبدیل به غصه مردم شده و جلوه منفی برایگردشگران دارد، یادآورشد: جانمایی غلط این پروژه باعث شد روند اجرای آن طولانی شود.
وی افزود: مونوریل باید در مکانی بنا می‌شد که جمعیت بیشتری را تحت پوشش خود قرار می‌داد اما در مسیری بنا شده است که حتی در بحث اتوبوس‌رانی هم صرفه اقتصادی ندارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا بحثهایی برای تخریب این پروژه مطرح شد که من مخالف بودم چرا که این پروژه با پول بیت‌المال ساخته شده است و اگر تخریب می‌شد باید هزینه هنگفتی برای تخریب آن می‌دادیم و از طرفی دیگر باید خسارت سنگینی به شرکت پیمانکار می‌دادیم.
به گزارش ایرنا اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تشریح پیگیری‌های انجام شده درباره فرودگاه قم، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در گذشته پیش آمده بود ما باید برای این پروژه مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ می‌کردیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات فرودگاه قم در دولت آیت‌الله رئیسی حل شده و سرمایه‌گذار جدید نیز معرفی شده است.
ذوالنوری گفت: در مذاکرات با رئیس سازمان هواپیمایی کشور از وی خواسته شده برای تسریع روند کارهای فرودگاه قم مجوز آن را زودتر صادر کنند تا سرمایه‌گذار جدید با خیال راحت کار خود را شروع کند.


تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۳۸۵۹۹۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: نایب رییس مجلس شورای اسلامی | پروژه مونوریل | تکمیل مترو و مونوریل قم |
دفعات مشاهده: 160 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652