[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: اتصال ایستگاه پایانی خط ۶ مترو به راه‌آهن شهر ری/ اتمام حفاری خطوط مترو در شهرری تا دهه فجر ::
 | تاریخ ارسال: 1402/10/8 | 
اتصال ایستگاه پایانی خط ۶ مترو به راه‌آهن شهر ری/ اتمام حفاری خطوط مترو در شهرری تا دهه فجر
شهردار منطقه ۲۰ گفت: خط ۶ مترو در ایستگاه پایانی خود به ایستگاه راه آهن شهرری می‌رسد و یک ایستگاه تبادلی بسیار حائز اهمیت و فاخر در سطح خاورمیانه خواهد شد.










رضا شنگی با بیان اینکه ۵ ایستگاه از خط ۶ مترو در محدوده شهرری قرار دارد، اظهار کرد: طرح توسعه خط ۶ مترو از ایستگاه دولت آباد آغاز شده و پس از عبور از ایستگاه‌های چشمه علی، ابن بابویه، میدان شهرری و حرم حضرت عبدالظیم(ع)، به ایستگاه راه آهن شهرری می‌رسد.
شنگی طراحی خط ۶ مترو در شهرری را از پروژه‌های حائز اهمیت در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه به دلیل عدم تخصیص بودجه در سال‌های گذشته متوقف شده بود و پس از بازدیدی که تابستان امسال داشتیم و با پیگیری‌های انجام شده، حفاری دستگاه تی. بی. ام از نو آغاز شد و سرعت تکمیل پروژه به حد قابل قبولی رسید.
وی با اشاره به بازدید اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از تونل خط ۶ مترو در محدوده شهرری، ادامه داد: حدود ۳۵۰ متر از حفاری خطوط مترو در شهرری باقی مانده است که در نهایت تا دهه فجر سال جاری حفاری دستگاه تی. بی. ام به اتمام می‌رسد.  
شنگی با بیان اینکه زمینی در اختیار شرکت مترو قرار ‌دادیم تا پس از اتمام حفاری، دستگاه تی. بی. ام به سطح زمین منتقل و برای حفاری خط ۱۱ آماده شود، افزود: به محض اینکه حفاری مترو به اتمام برسد بلافاصله تجهیز ایستگاه‌ها، ریل گذاری و سکوسازی شروع خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر کیلومتر از خطوط مترو بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد، تصریح کرد: کل پروژه در محدوده شهرری که شامل ۵ ایستگاه است، حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳، دو ایستگاه به بهره‌برداری برسد.
شهردار منطقه ۲۰ در ادامه اظهار کرد: خط ۶ مترو در ایستگاه پایانی خود در راه آهن شهرری، به یک ایستگاه تبادلی بسیار حائز اهمیت تبدیل خواهد شد و بین متروی تهران و راه آهن جمهوری اسلامی، یک هاب حمل و نقلی فاخر در سطح خاورمیانه اتفاق خواهد افتاد.
شنگی با اشاره به اینکه شرکت مترو در این راستا جلساتی با راه آهن برگزار کرده و هماهنگی‌ها انجام شده است، ادامه داد:‌ فاز یک این پروژه طراحی شده و فاز ۲ معماری در حال انجام بوده و نقشه‌های سه بعدی نیز آماده شده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه خط ۶ مترو سهم قابل توجهی در حوزه حمل و نقل شهرری و همچنین شهرهای اطراف خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با دستور اکید شهردار تهران مبنی بر اینکه معاونت‌های ستادی، پشتیبانی لازم را داشته باشند و همچنین با کمک منطقه ۲۰، این پروژه در حال انجام است تا رویکرد تحولی را در شهر ایجاد کنیم و آنچه شایسته مردم است در اختیارشان قرار دهیم.


تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۲۱۰۰۶۰۴۲۳۱


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار منطقه ۲۰ | اتصال ایستگاه پایانی خط ۶ مترو | اتمام حفاری خطوط مترو در شهرری | دهه فجر | ایستگاه راه آهن شهرری |
دفعات مشاهده: 210 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652