[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: هیچ قسمتی از تونل مترو در زیر بافت‌ تاریخی شیراز نیست ::
 | تاریخ ارسال: 1402/9/23 | 
رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز:
هیچ قسمتی از تونل مترو در زیر بافت‌ تاریخی شیراز نیست
رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی، تجاری و تاریخی منطقه نیست.










امیر یقطین امروز، ۲۰ آذرماه طی جلسه‌ای با حضور کارشناسان فنی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در خصوص احداث تونل اتصال خط ۱ به ۴ با بیان اینکه آنکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی و تجاری و تاریخی منطقه تاریخی فرهنگی نیست.
وی تصریح کرد: مسیر این تونل، ریلی نیست و انتقال مسافرین از خطوط ۱ و ۴ به حرم حضرت شاهچراغ (ع) به‌وسیله اتوبوس برقی انجام می‌شود.
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با نظر مساعد کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مقرر شد تصمیم نهایی در جلسه «کمیته بررسی طرح‌های عمرانی سازمان میراث فرهنگی» در هفته آینده اخذ شود.
یقطین بیان کرد: اتصال خطوط ۱ و ۴ به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با نوع تونل سازه بتنی زیرزمینی به روش حفاری دستی (NATM)  و طول خط ۲ کیلومتر باهدف امکان دسترسی زائران و شهروندان سومین حرم اهل‌بیت (ع) از طریق شبکه ریلی ایستگاه زندیه در خط ۱ و ایستگاه شاهزاده قاسم(ع) در خط ۴ مترو به حرم‌های مطهر احمد بن موسی الکاظم (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) پیش‌بینی‌شده است.
وی گفت: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی که ترافیک شدیدی در اطراف حرم مطهر حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی شده و درنهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل در عمق زیاد و با روش‌های دستی حفاری و اجرا می‌گردد، گفت: طبیعتاً لرزش چه در حین ساخت و چه در حین بهره‌برداری بافت‌های مسکونی ـ تجاری و میراثی منطقه را تهدید نمی‌کند.


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۲۰۹۲۰۱۴۵۱۹

.
 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز | سازمان قطار شهری | تونل | حفاری دستی |
دفعات مشاهده: 252 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652