[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پیشرفت راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به ۴۸ درصد رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1402/9/23 | 
پیشرفت راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به ۴۸ درصد رسید
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیشرفت راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در سه بخش زیرسازی، ایستگاهی و روسازی به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است.










عباس خطیبی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری به آخرین وضعیت طرح راه‌آهن این اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح که ۹۰ کیلومتر طول دارد در بخش زیرسازی به ۶۵ درصد و در بخش ایستگاهی به ۲۱ درصد پیشرفت رسیده است.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بخش روسازی راه‌آهن استان نیز در ماه‌های آینده آغاز شود و خرید ریل در دستور کار قرار دارد.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: این طرح ۱۵ دستگاه تونل به طول ۵.۲ کیلومتر دارد که تاکنون ۴.۲ کیلومتر آن حفاری و بیش از ۲ کیلومتر آن لاینینگ شده و پیشرفت احداث پل‌های مسیر نیز به ۵۰ درصد رسیده است.
خطیبی با بیان این طرح راه‌آهن این استان دارای ۲ ایستگاه در شهرکرد و سفیددست است، اظهار داشت: هر ۲ ایستگاه در مجموع ۲۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۳۰ هزار میلیارد ریال(سه هزار میلیارد تومان) اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون چه به صورت نقدی و چه به صورت اسناد خزانه، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح تخصیص یافته که ۵۰ درصد این اعتبار طی ۱۰ روز اخیر محقق شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: فاصله بین تخصیص اعتبار به طرح باعث کُندی کار شده است اما اگر روند پرداختی‌ها پیوستگی داشته باشد طرح از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از طرح‌های اولویت‌دار این شرکت است، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که این طرح در دولت سیزدهم بهره‌برداری شود و این استان بیست و پنجمین مرکز استانی است که به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.
خطیبی افزود: در توسعه ریلی کشور در حدود سه سال گذشته یک برنامه مدون و مشخصی را پیگیری کرده‌ایم و امسال ۲ طرح راه آهن در کشور به مرحله بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.
طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.
عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است. این طرح با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف استان ایجاد می‌کند.


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۵۳۲۱۴۱۶/


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون ساخت و توسعه راه‌آهن | شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور | راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد | روسازی | تونل |
دفعات مشاهده: 180 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4652