[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1394/2/19 | 

شهرداری سال گذشته991میلیاردتومان بیشتراز دولت هزینه کرد
تخصیص اعتبار 2430 میلیاردی از سوی شهرداری برای توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت
 
 مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اختصاص 2430 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 از سوی شهرداری تهران به توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی خطوط 7،4 و 3 اولویت نخست شهرداری تهران در سال جاریست.

AWT IMAGE

 به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود رنجبریان با بیان مطلب فوق، گفت: بالغ بر 1800میلیارد تومان بودجه مستقیم اختصاص یافته به توسعه حمل و نقل ریلی از سوی شهرداری تهران بوده و همچنین بیش از 350میلیارد نیز به منظور تملک های موجود در مترو و 330 میلیارد هم بابت بازپرداخت فاینانس های مترو در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد. این در حالیست که تنها 235 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت در سال 94 مصوب شده است و این رقم در مقایسه با بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل ونقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از 10% بودجه شهرداری است که با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی ، انتظار مدیریت شهری از دولت محترم اختصاص حداقل 2هزارو 430 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری می باشد.
رنجبریان با اشاره به اولویتهای توسعه مترو در سال 94 گفت: از اولویتهای مهم توسعه متروی تهران تکمیل و توسعه نیمه شمالی خط 3 مترو است که تا شهرک قائم واقع در بزرگراه ارتش امتداد پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: توسعه خط 4 مترو تا فرودگاه مهرآباد از دیگر فعالیتهای سال 94 شهرداری تهران خواهد بود.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اولویتهای بعدی گفت: تکمیل و راه اندازی نیمه شمالی خط 7 مترو تهران در سال جاری همچنین بهره برداری تعدادی از ایستگاه های این خط در دستور کار قرار دارد.
رنجبریان با اشاره به اینکه تلاش می شود در سال 94 بخش‌هایی از خط 6 مترو نیز مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: تونل سازی خط 6 در دست اجراست و انتظار می‌رود در صورت تحقق اعتبارات دولتی بخش‌هایی از این خط نیز در سال 94 راه اندازی و تکمیل شود.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بهره‌برداری از 52 کیلومتر مسیر از بخش جنوبی خط 1 حدفاصل حرم مطهر حضرت امام(ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و سپس شهر جدید پرند در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت نیز از دیگر پروژه های متروی تهران در سال جاری است.
وی در ادامه به تامین منابع مالی در ساخت مترو اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر 1100 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال 93 تنها مبلغ 195میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها 109 میلیارد را پرداخت کردند.
رنجبریان تصریح کرد: استفاده از منابع فاینانس یکی از راه های تامین منابع مالی مورد نیز توسعه متروست که شهرداری تهران نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های خطوط 3، 6و7 مترو نیاز به استفاده از منابع فاینانس دارد. از این رو در سنوات گذشته مجوزهای لازم اخذ فاینانس گرفته شد اما با توجه به اینکه تامین کننده خارجی نداشتیم موفق به استفاده از این منابع نشده ایم و مجوزهای گرفته شده نیز اعتبار خود را از دست دادند لذا مجددا از سال 93 تا کنون پیگیری های مختلفی کرده‌ایم تا مجوزهای گذشته را از سوی دولت و شورای اقتصاد کشور مورد تمدید قرار گیرد.
به گزارش سایت شهرنوشت، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اورهال قطارهای مترو یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران در سال 94 است که به این منظور توسعه ناوگان نیز در دستور کار قرار گرفته است و اکنون جدای از واگن‌های مورد نیاز خطوط در دست احداث تعداد دیگری واگن برای خطوط موجود در نظر گرفته شده تا هم اورهال قطارها منظم تر صورت گیرد و هم بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو را کاهش دهیم

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1870 بار   |   دفعات چاپ: 683 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645