[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان ::
 | تاریخ ارسال: 1402/3/1 | 
با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛
آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان
عملیات اجرایی طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور آغاز شد.










معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه انجام شد، افزود: طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان در مجموع با پیشرفت فیزیکی ۱۱.۳ درصد و پیش بینی حجم سرمایه گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.
منصور بیجار بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد شامل سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین سازی و نمک زدایی برای ظرفیت نهایی ۲.۴ میلیون متر مکعب در روز آب شیرین، سامانه انتقال آب به طول خط ۷۱۸ کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت ۲۸۰ میلیون متر مکعب در سال، اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی برای تأمین انرژی بوده است.
وی افزود: طبق برنامه زمانبندی کلان طرح، فاز زود هنگام آنکه شامل برداشت آب شور و نمک زدایی به حجم ۵۰ هزار متر مکعب در روز است برای تأمین آب مورد نیاز ساحل نشینان استان تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ محقق خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر احداث سازه آبگیر گیشاب و تأسیسات نمک زدایی در بخش خشکی که شامل اجرای فونداسیون، آرماتور بندی دیوارهای آبگیر و ساخت آب گذرهای دریایی سامانه آبگیری هست با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال اجرا بوده و خرید اعم ملزومات پروژه از جمله ورق‌های تولید لوله‌های خط انتقال آب نیز انجام شده است.
وی تاکید کرد: در فاز اجرای سامانه انتقال آب، عملیات نقشه برداری و تملک اراضی به اتمام رسیده و ۴۸۱ کیلومتر خط انتقال آب توسط پیمانکار پروژه در حال اجراست و ۲۲۶ کیلومتر از مسیر نیز در حال حاضر دارای پیمانکار لوله گذاری هست و این عملیات اجرایی در ۲ جبهه کاری در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
بیجار ادامه داد: با توجه به گستردگی این پروژه ملی مشاوران و پیمانکاران متعددی عهده دار عملیات اجرای این طرح هستند که این امر عامل ایجاد اشتغال برای ۴۳۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.
وی گفت: اجرای طرح ملی آبرسانی از دریای عمان سبب دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در استان‌های مسیر خط انتقال در شرق کشور، رشد صنایع معدنی به عنوان جایگزین نفت، اشتغالزایی، ظرفیت سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و تثبیت جمعیت ساکن مناطق شرق کشور، مرتفع کردن نیاز آبی صنایع و معادن، حفظ و توسعه صنایع معدنی فلات مرکزی و استان‌های مسیر خط انتقال در شرق کشور بویژه صنایع بزرگ مقیاس، ایجاد فرصت برای تأمین کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستاها، توسعه کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی و ممانعت از حفر چاه‌های غیرمجاز در جهت احیا محیط زیست، رشد و توسعه سایر پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر صنایع پایین دستی، توسعه اقتصادی سواحل مکران به عنوان گنج پنهان (به تعبیر مقام معظم رهبری) و جلوگیری از حاشیه نشینی خواهد شد.
شایان ذکر است، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با هیئت همراه امروز پنجشنبه به منظور پیگیری طرح‌ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
رئیس جمهور رئیس جمهور با حضور در مرز پیشین شهرستان راسک، با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کند.
شرکت در نشست شورای اداری، دیدار و گفتگو با معتمدان و علما و تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح‌های مختلف از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.
افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.


تاریخ: ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
منبع: https://www.mehrnews.com/news/۵۷۸۲۸۰۲


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس جمهور | آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان | تونل |
دفعات مشاهده: 135 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645