[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ساخت تونل «متوسلیان» در گیرودار تعیین مدل اقتصادی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/6/16 | 
ساخت تونل «متوسلیان» در گیرودار تعیین مدل اقتصادی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان توضیحاتی ارائه کرد.












عباس شعبانی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: تونل متوسلیان حدود ۹ کیلومتر است و در بودجه عمرانی سالانه شهرداری بعنوان یک پروژه مشارکتی دیده شده یعنی باید برای ساخت این تونل بخش خصوصی پای کار ساخت بیاید و با شهرداری مشارکت کند.
وی با بیان اینکه باید هزینه های بخش خصوصی در ساخت تونل متوسلیان به نوعی به او برگردانده شود، اظهار کرد: یعنی نحوه بازپرداخت هزینه هایی که انجام می دهد باید در همان ابتدا مشخص شود.
شعبانی افزود: در حال حاضر طراحی فنی تا فاز یک پیشرفت کرده یعنی ما می دانیم ورودی و خروجی کجاست و تونل به چه نحوی ساخته می شود، اما هنوز مدل اقتصادی تامین مالی این پروژه تعیین نشده است البته چند مدل اقتصادی احصا شده که باید طی جلسه با معاونت مالی شهرداری به یک مدل واحد مالی برسیم و ممکن است چندماهی زمان ببرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه اساس اجرای پروژه تامین مالی است و ما باید با احصا یک مدل مالی به سرمایه گذار، بابت برگشت سرمایه اش ضمانت بدهیم، افزود: تاکنون سه سرمایه گذار داخلی برای ساخت تونل متوسلیان اعلام امادگی کردند؛ اما باید بازگشت سرمایه به طرق مختلف انجام شود که حالا یا باید از طریق دریافت عوارض تونل،  یا دریافت عوایدی در حوزه شهرسازی و اهدا زمین یا وامی تلقی شود و با سود مشارکت شهرداری به آنها پول را برگردانند که باید روش تامین مالی سرمایه گذار انتخاب  و اجرایی شود.
وی افزود: تا پایان سال جمع بندی نهایی ساخت یا عدم ساخت تونل متوسلیان انجام خواهد گرفت اما  بررسی ها نشان می دهد که امکان عملیاتی شدن این پروژه بیشتر است‌.
به گزارش ایسنا، تونل متوسلیان دو طبقه به طول بیش از ۹ کیلومتر خواهد بود که از صیاد شیرازی و میدان سپاه آغاز و به بزرگراه آزادگان می رسد که پیش بینی می‌شود به نرخ امروز، ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این تونل خواهد شد.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۶۱۴۱۰۵۸۹


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران | ساخت تونل شهید متوسلیان | تعیین مدل اقتصادی | تونل دو طبقه |
دفعات مشاهده: 314 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645