[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: افتتاح یک لاین متروی پرند تا پایان سال ::
 | تاریخ ارسال: 1401/5/3 | 
افتتاح یک لاین متروی پرند تا پایان سال
داستان چند ساله متروی پرند این روزها به قسمت های خوب رسیده است، چراکه بعد از توافق میلیاردی شهرداری تهران و شهر جدید پرند و تزریق منابع مالی به پروژه، حالا تست سرد مسیر این خط نیز با موفقیت انجام شده است.










بالاخره بعد از مدتها عملیات تست آزمایشی ۱۹ کیلومتر از مسیر باقی مانده خط متروی تهران -پرند با موفقیت انجام شد.
تست آزمایشی یا تست سرد این مسیر ۱۹ کیلومتری در حالی انجام شد که مدیران متروی تهران در نظر داشتند تا عملیات زیرسازی این خط مترو مثل ریل گذاری، پل ها و نحوه حرکت قطار بر روی ریل را چک کنند تا در مورد استحکام و دقت در جاگذاری ریل اطمینان حاصل شود و آنطور که مدیرعامل شرکت مترو می گوید: تست سرد یا تست سخت افزاری این ۱۹ کیلومتر با موفقیت انجام شد.
مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مطالعات خط متروی تهران تا پرند در ۱۷ سال پیش انجام شده و در سال ۹۱ ساخت این خط مترو به شهرداری تهران واگذار شد، گفت: شهرداری تهران نیز در دو مرحله ۳۰ کیلومتر از این خط مترو را به بهره‌برداری رساند، به گونه‌ای که در مرحله اول از ایستگاه شاهد در خط یک تا ایستگاه متروی شهرآفتاب و بعد از آن تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به بهره‌برداری رساند، اما ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده آن تا شهر پرند در انتظار تأمین مالی از سوی شهر جدید پرند بود که خوشبختانه این مهم محقق شد.
وی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر خط متروی تهران به پرند در یک لاین مورد تست سرد قرار گرفت که موفقیت‌آمیز بود، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال یک لاین از این مسیر را مورد بهره‌برداری قرار دهیم و در سال آینده خط ۲ این مسیر نیز اجرایی شود.
به گزارش ایسنا، پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است که تنها ۳۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و در  سال‌های اخیر رشد پرشتابی در حوزه جمعیت پذیری داشته به گونه‌ای که پیش بینی شده است تا سال ۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰ هزار نفر برسد. بررسی‌ها نشان داده است که مردم این شهر برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه، تردد بالایی به پایتخت دارند؛ به گونه‌ای که براساس آمارهای ترافیکی اعلام شده، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده می‌کنند.
تردد بالای مردم به پرند و تهران مسئولان استان تهران را به این فکر انداخت که هم برای کاهش حجم ورودی خودروهای شخصی به تهران و هم به منظور کاهش تصادفات در جاده تهران- ساوه خط متروی تهران را به پرند برسانند. این تصمیم ۱۷ سال پیش گرفته شد و سالهاست مردم پرند چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند و حالا با توافق شهرداری و  شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تهاتر زمین چند هکتاری، عملیات ساخت این خط مترو سرعت گرفته است.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۵۰۱۰۰۰۱۶


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهرداری تهران | افتتاح یک لاین متروی پرند | پایان سال | تست سرد مسیر | خط متروی تهران -پرند |
دفعات مشاهده: 185 بار   |   دفعات چاپ: 41 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645