[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
 
 چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
اعضای حقوقی انجمن
شرکت مهندسی گرانسا پارس
قرارگاه سازندگی قائم
شرکت تجهیز تونل جوان
شرکت دماوند سفید پارسیان
شرکت الماسه ساز
شرکت کیمیا نشان تاک
پایند آب کوشا
عمران دشت فراساز
مهندسین مشاور پایداری سازه و راه (پاسار)
افزودنی های سیمان نوژان
افرافرآیند آرمان شریف
ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
مهندسین مشاور خاک پی کرمان
عمران تونل جوان
صنایع شیمی ساختمان آبادگران
آرمان سازه الموت
ارس پولاد
توچال
تونل سازان سپاهان
ته تیس
خوش نماسازان غرب
ساختمانی و مهندسی رآورا
مشاور راه ور ایران
سابیر بین الملل
سعادت یول آذربایجان
مهندسین مشاور فراکاوان فارس
فنی مهندسی خندق
کندوان پارس
مهندسی مشاور مدیریت طرح رهیاب
ساختمانی معتبر
مقاوم سازی پیشرفته پرمایون
مهندسی بهسازان فرنود حفار
ساختمانی بام راه
مهندسین مشاور شارین سازه
مهندسی ساروج پی زمین
مهندسی پیشگام صنعت امین
مهندسین مشاور ره پی طرح
کلان راه کیان کار
مهندسین مشاور پادنا زیستا فن
شرکت پوشش صنعت الوند
شرکت مهندسین مشاور آریا هنگارد
"شرکت مهندسی سنگ آزمای ""ساوند"""
شرکت پلیمر گستر داتیس
شرکت نوین سازه پیشگام
شرکت فراز راه معین
شرکت ساختمانی متاراه
شرکت سپیران پژوهش غرب
شرکت مهندسین مشاور سیویار
شرکت مهندسین مشاور آرسیکا
شرکت سازمند هنرسازان پیشگام
شرکت نیمرخ
شرکت بین اللملی استراتوس
 شرکت مهندسی آتشباری نوین قله شکن
 شرکت ساختمانی بالاگر
 شرکت جهان کوثر
شرکت مهندسین مشاور خاک خوب
شرکت ساختمانی راهسازی راموز
 شرکت ساختمانی زیگورات
 شرکت مهندسان مشاور سانو
 شرکت کانی کاوان شرق
 شرکت مهندسین مشاور لانیز
 شرکت ماشین سازی آیکهوف
 شرکت آهون ساز
شرکت آرمه تاب گسترش
شرکت ساختمانی آبسا
 شرکت ساختمانی بام راه
 شرکت سازه راه
 شرکت مهندسین مشاور برداشت
 شرکت مهندسین مشاور پنجه روان
 شرکت جهاد توسعه منابع آب
 شرکت سیویل دز
 شرکت مهندسین زایندآب
 شرکت مهندسی خاک پی – تهران
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
 شرکت مهندسی تهران - بوستن
 شرکت مهندسی پل و ساختمان الموت
 شرکت ساختمانی اس-دی-ام
 شرکت مهندسی مهاب قدس
 شرکت مهندسان مشاور معدنکاو
 شرکت جهاد نصر کوثر
 پژوهشکده حمل و نقل
 شرکت جهاد نصر خراسان
 شرکت مهندسی سازبن‌پژوه
 سازمان قطار شهری تبریز
 شرکت ساختمانی ژیان
 شرکت ساختمانی سپانو
 موسسه فاطر
موسسه عمران
 شرکت هرانکنشت
 شرکت فن آوری داده های زمین (ژئوبایت)
 شرکت مهندسی سازه بتن خاورمیانه
 شرکت نصر اصفهان
 شرکت مهندسین مشاور ایمن سازان
 شرکت تونل سازان ایران
 شرکت ساختمانی دیوار مسلح
 شرکت ساختمانی راهسازی ایران
 شرکت مشاور عمران ایران
 شرکت نیمرخ
 موسسه حراء
 شرکت مهندسی گمانه کاو
 شرکت تعاونی و معدنی دانش فن
 شرکت مهندسین مشاور هگزا
 شرکت جهاد نصر لرستان
 شرکت مهندسی پی فراز پایاب
 شرکت مهندسی ساحل گستر سیمین
 شرکت تیراژ
 شرکت سداد
 شرکت صنایع برق و الکترونیک مهرگان
 شرکت مهندسین مشاور و پژوهش عمران راهور
 شرکت ماشین‌سازان حفار صنعت یدک
 شرکت جهاد نصر حمزه
 شرکت تالون
 شرکت مهندسی سازه سپهر سازه توس
 شرکت مهندسین مشاور طرح توسعه محور
 شرکت پارس گنایس
 شرکت ساختمانی پلسنگ سنندج
 شرکت مهندسین مشاور کوهستان راه
 شرکت بین‌المللی نام‌آوران راه و ابنیه
 شرکت مهندسین مشاور راهیاب بهینه
 شرکت سنگ سیر کارون
 شرکت ابزار خاک
 شرکت مهندسین مشاور کاوش‌راه
 شرکت مهیار
 شرکت سابیر نیرو
 شرکت مهندسین مشاور طرح و سازه کاسپین
 شرکت هرن کنشت ایران (سهامی خاص)
 شرکت سازه ماندگار مایان
 شرکت آب راه ماشین
 شرکت مهندسین مشاور بهاب نواندیش
 شرکت مهندسی بتن سازان مهر
 شرکت خدمات معدنکاری اسپیر
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت مهندسین مشاور سگال
شرکت مهندسین مشاور سهند ترانشه
 شرکت مهندسان مشاور راه گستر
مشارکت سهند آذر و ناودیس راه (سانا)
شرکت مهندسین مشاور گراب آریا
 شرکت تونل پاژ
 شرکت گسترش ماشین آلات ریلی
 شرکت طرح و توسعه بلند پایه
شرکت ناودیس راه
 شرکت مهندسی بناسازان کژال
 شرکت مهندسین مشاور فراکاوان فارس
 شرکت سعادت یول آذربایجان
 شرکت ساختمانی و مهندسی راورا
 شرکت کندوان پارس
 شرکت مهندسی خندق
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت راهسازی و عمران ایران
 شرکت ساختمانی معتبر
 شرکت ساختمانی توچال
شرکت هرنکنشت آگ - شعبه ایران
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه تدقیق اخبار و آگهی های کنفرانس و نمایشگاههای انجمن تونل ایران
:: "تاریخ برگزاری چهاردهمین کنفرانس تونل ایران به خرداد ماه ۱۴۰۲ تغییر یافت"
:: جلسه اعضای انجمن تونل ایران با تعدادی از فعالان حوزه مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM)
..
:: خط ۲ قطار شهری کرج هفته دولت بهره برداری آزمایشی می‌ شود ::
 | تاریخ ارسال: 1401/4/27 | 
خط ۲ قطار شهری کرج هفته دولت بهره برداری آزمایشی می‌ شود
رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: خط ۲ قطار شهری کرج همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری آزمایشی می رسد.










محمد اسدیان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:  سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروز این هزینه به یک هزارو۲۰۰ تا یک هزارو۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی  با اشاره به آخرین وضعیت خط ۲ قطار شهری کرج اظهار داشت: بنا شده ایستگاه f تا k ج  (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی)خط ۲ قطار شهری کر به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود.
این مسوول بیان داشت: تست سرد، تست گرم، راه اندازی آزمایشی و بهره برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه جا  خواهد شد.
اسدیان خاطر نشان کرد: در بهره برداری قطعی هم ایستگاه‌ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.
این عضو شورا  از بازنگری در اساسنامه قطار شهری کرج با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری خبر داد و گفت: این اتفاق جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند.
وی با اشاره به اینکه ورود به مرحله تست سرد قطار شهری با جدیت در حال پیگیری است، افزود: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفته‌ای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه برای راه اندازی آزمایشی قطار به سیگنالینگ نیازی نیست، گفت: در راه اندازی قطعی به دلیل اینکه تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود راه اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود.
اسدیان تاکید کرد: با مذاکره با شهرداری تهران بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه هم استاندار البرز و هم مجموعه مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر راه اندازی خط دو هستند، گفت: این حق شهروندان کرجی است که بعد از چند دهه انتظار بتوانند برای تردد از قطار شهری استفاده کنند.
رییس  مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به اینکه چرا بهره برداری از قطار شهری کرج تا این اندازه با تاخیر مواجه شده است، گفت: این مشکل به یک خطای استراتژیک در بحث راه اندازی قطار شهری در سال ۸۵ و ابتدای آغاز این پروژه بازمی گردد.
وی اضافه کرد: تجربه شهرهای دیگر در راه اندازی خطوط مختلف قطار شهری نشان می‌دهد که بهترین روش راه اندازی سه ایستگاه سه ایستگاه است تا مردم بتوانند در بازه زمانی معقولی از شیرینی جابجایی با قطار شهری بهره مند شوند.
وی گفت: خطای فاحش در پروژه قطار شهری کرج این بود که از همان ابتدا ۱۲ کیلومتر از تونل این پروژه حفاری شد و این مساله هزینه زیادی برد.
این مسوول تاکید کرد: طبق مطالعات صورت گرفته، در هر ساعت از اوج ترافیک، قطار شهری باید ۳۳ هزار نفر را جابه جا کند ولی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعلام کرده این خط در شلوغ ترین ساعات روز نهایتا ۲۳ هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.
وی افزود: طبق استانداردهای جهانی اگر جابه جایی مسافر در ساعات اوج ترافیک کمتر از ۱۸ هزار نفر باشد، راه اندازی قطار شهری به صرفه نیست و اگر این جابه جایی کمتر از ۱۰ هزار نفر باشد هم باید به سمت راه اندازی BRT  حرکت کرد.
اسدیان بیان داشت : اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم راه اندازی خط ۲ قطار شهری کرج از ابتدا علمی و منطقی نبود ولی با توجه به اینکه برای این پروژه اعتبار زیادی هزینه شده و شهروندان بیش از یک دهه است که در انتظار بهره برداری از آن هستند نمی توان از راه آمده بازگشت.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه بعد از راه اندازی این ایستگاه‌ها به سمت راه اندازی سایر ایستگاه‌های این خط پیش می رویم ، گفت: خاکبرداری ایستگاه شهید سلطانی از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.
وی ادامه داد: اگر از سال ۸۵ تا کنون مبنا را بر راه اندازی سه ایستگاه سه ایستگاه قطار شهری  قرار می‌دادیم، بخش عمده ای از این پروژه به تمام رسیده بود و این میزان اعتبار صرف حفر تونل نمی‌شد.
اسدیان تاکید کرد: بیشترین اعتبار قطار شهری به خرید و نصب تجهیزات مربوط است به طوری که طی بیش از ۱۵ سال گذشته به واسطه افزایش تورم ، بالا رفتن قیمت دلار و اعمال تحریم، به بیش از ۱۰ برابر رسیده این در صورتی است که هزینه حفر تونل تا این حد رشد نداشته است.
وی توضیح داد: مهندسی ارزش بر این تاکید دارد که انصراف از ادامه تکمیل این خط به صرفه نیست و باید با همت مسوولان استانی و حمایت دولت این پروژه به سرانجام برسد.
خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر تونل آن حفاری شده است.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۴۸۱۹۱۵۲


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شورای اسلامی شهر کرج | بهره برداری آزمایشی | خط ۲ قطار شهری کرج | هفته دولت |
دفعات مشاهده: 150 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4505