[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: هایپرلوپ هنوز برای "ایلان ماسک" تمام نشده است ::
 | تاریخ ارسال: 1401/2/8 | 
هایپرلوپ هنوز برای "ایلان ماسک" تمام نشده است
با وجود اینکه شاید به نظر برسد ایده توسعه و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل سریع السیر زیرزمینی "ایلان ماسک" موسوم به هایپرلوپ(hyperloop) با شکست یا حداقل توقف مواجه شده است، اما وی به تازگی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ"(Boring) در سال‌های آینده این سیستم را راه‌اندازی خواهد کرد.










به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "ایلان ماسک" در سال ۲۰۱۳ پس از آن که در لس‌آنجلس در یک ترافیک سنگین ماند، برای اولین بار ایده یک سیستم حمل و نقل پرسرعت زیرزمینی بین شهری را مطرح کرد، اما توسعه این ایده را به شرکت‌های دیگر واگذار کرد.
اما وی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که خودش یک سیستم هایپرلوپ ایجاد خواهد کرد که از مسیر نیویورک تا واشنگتن مستقر می‌شود. اکنون وی در توییتی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ" تلاش خواهد کرد تا یک هایپرلوپ را در سال‌های آینده بسازد.
هایپرلوپ سیستمی است که مانند مترو شامل واگن‌هایی است که مسافران یا محموله‌ها را از طریق لوله‌های کم فشار(نزدیک به خلاء) با سرعت حداکثری حدود ۱۳۰۰ کیلومتر بر ساعت(۸۰۰ مایل در ساعت) جابجا می‌کند. این ایده‌ای است که از لحاظ تئوری کار می‌کند، اما تاکنون هرگز در عمل ثابت نشده است و به سرعتی نزدیک به سرعت حداکثری مطرح شده خود نیز نزدیک نشده است.
"ماسک" خاطرنشان کرد که هایپرلوپ سریع‌ترین راه برای رسیدن از یک شهر به شهر دیگر برای مسافت‌های کمتر از ۲۰۰۰ مایل(۳۲۰۰ کیلومتر) است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تونل‌های زیرزمینی هایپرلوپ مانند مترو از آسیب‌های موجود در سطح زمین مصون هستند، بنابراین اگر طوفانی روی سطح زمین رخ دهد، برای هایپرلوپ اهمیتی ندارد و مسافران حتی متوجه آن نمی‌شوند.
در واقع حتی متروها نیز مانند متروی پاریس زمانی که سطح آب رودخانه سن بالا می‌آید، مستعد سیل هستند و متروی نیویورک نیز در طول طوفان "سندی" غرق در آب شد. با این حال، هایپرلوپ را می‌توان طوری طراحی کرد که در برابر سیل مقاوم باشد.
"ماسک" در اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت "بورینگ" را به عنوان ابتکاری برای حفر تونل‌های موثر برای عبور خودروها و قطارهای پرسرعت تأسیس کرد. این شرکت اخیراً یک بودجه بزرگ دریافت کرده که ارزش آن را به حدود ۵.۷ میلیارد دلار رسانده است، اما هنوز به جز یک تونل ۱.۷ مایلی در لاس وگاس، هیچ پروژه مهمی را تکمیل نکرده و چندین پروژه را متوقف یا لغو کرده است.
شرکت "بورینگ" در حال توسعه یک ماشین حفاری پیشرفته به نام "Prufrock-۳" است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، زیرا قادر به حفر هفت مایل تونل در هر شبانه‌روز خواهد بود که تقریباً ۵۰ برابر سریع‌تر از ماشین‌های حفاری فعلی این شرکت موسوم به "Prufrock-۲" است که در حال حاضر می‌توانند فقط یک مایل تونل در هر هفته حفر کنند.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
منبع: https://www.isna.ir/news/۱۴۰۱۰۲۰۶۰۳۱۳۱


 
 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: ایلان ماسک | حمل و نقل سریع السیر زیرزمینی | hyperloop | شرکت بورینگ | حفر تونل‌ | ماشین حفاری |
دفعات مشاهده: 275 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645