[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل-میانه به ۸۴ درصد رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1401/1/20 | 

پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل-میانه به ۸۴ درصد رسید
 







نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-میانه مطلوب بوده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه به ۸۴ درصد رسیده است.
صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل پروژه به ۹۱ درصد رسیده و تلاش براین است با تامین اعتبارات لازم، عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به استان ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد و در کنار تلاش برای جذب اعتبار از سایر منابع، از دولت خواسته‌ شده این پروژه به سمت پارس‌آباد تداوم یابد تا شاهد اتصال خط ریلی جنوب به شمال کشور از مسیر استان اردبیل باشیم.
بدری ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل –میانه در بودجه اختصاص داده شده و علاوه بر این، ۴۰۰ میلیارد تومان هم فاینانس بانکی (۲۰۰ میلیارد تومان بانک سپه و ۲۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران )به این پروژه اختصاص خواهد یافت.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل راه آهن اردبیل-میانه خواسته و مطالبه اصلی مردم استان است، افزود: دولت در تکمیل این پروژه مصمم است و از استاندار اردبیل هم خواستیم تکمیل این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهد.
بدری بیان کرد: پیگیر هستیم در مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اردبیل-پارس آباد دارای ردیف ملی شود تا با تامین اعتبار لازم شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعه فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام شده است افزود: اتصال این پروژه به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در اولویت قرار دارد.
پروژه راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت در حال اجراست.
مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده  و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.
در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.
طرح راه‌آهن اردییل - میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد قرار بود تا اواسط سال ۱۴۰۰ تکمیل و راه اندازی شود.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۷۰۸۷۲۰

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: نماینده مردم اردبیل | مجلس شورای اسلامی | مجلس شورای اسلامی | تونل | گالری |
دفعات مشاهده: 362 بار   |   دفعات چاپ: 62 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645