[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
 
 چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
اعضای حقوقی انجمن
شرکت مهندسی گرانسا پارس
قرارگاه سازندگی قائم
شرکت تجهیز تونل جوان
شرکت دماوند سفید پارسیان
شرکت الماسه ساز
شرکت کیمیا نشان تاک
پایند آب کوشا
عمران دشت فراساز
مهندسین مشاور پایداری سازه و راه (پاسار)
افزودنی های سیمان نوژان
افرافرآیند آرمان شریف
ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
مهندسین مشاور خاک پی کرمان
عمران تونل جوان
صنایع شیمی ساختمان آبادگران
آرمان سازه الموت
ارس پولاد
توچال
تونل سازان سپاهان
ته تیس
خوش نماسازان غرب
ساختمانی و مهندسی رآورا
مشاور راه ور ایران
سابیر بین الملل
سعادت یول آذربایجان
مهندسین مشاور فراکاوان فارس
فنی مهندسی خندق
کندوان پارس
مهندسی مشاور مدیریت طرح رهیاب
ساختمانی معتبر
مقاوم سازی پیشرفته پرمایون
مهندسی بهسازان فرنود حفار
ساختمانی بام راه
مهندسین مشاور شارین سازه
مهندسی ساروج پی زمین
مهندسی پیشگام صنعت امین
مهندسین مشاور ره پی طرح
کلان راه کیان کار
مهندسین مشاور پادنا زیستا فن
شرکت پوشش صنعت الوند
شرکت مهندسین مشاور آریا هنگارد
"شرکت مهندسی سنگ آزمای ""ساوند"""
شرکت پلیمر گستر داتیس
شرکت نوین سازه پیشگام
شرکت فراز راه معین
شرکت ساختمانی متاراه
شرکت سپیران پژوهش غرب
شرکت مهندسین مشاور سیویار
شرکت مهندسین مشاور آرسیکا
شرکت سازمند هنرسازان پیشگام
شرکت نیمرخ
شرکت بین اللملی استراتوس
 شرکت مهندسی آتشباری نوین قله شکن
 شرکت ساختمانی بالاگر
 شرکت جهان کوثر
شرکت مهندسین مشاور خاک خوب
شرکت ساختمانی راهسازی راموز
 شرکت ساختمانی زیگورات
 شرکت مهندسان مشاور سانو
 شرکت کانی کاوان شرق
 شرکت مهندسین مشاور لانیز
 شرکت ماشین سازی آیکهوف
 شرکت آهون ساز
شرکت آرمه تاب گسترش
شرکت ساختمانی آبسا
 شرکت ساختمانی بام راه
 شرکت سازه راه
 شرکت مهندسین مشاور برداشت
 شرکت مهندسین مشاور پنجه روان
 شرکت جهاد توسعه منابع آب
 شرکت سیویل دز
 شرکت مهندسین زایندآب
 شرکت مهندسی خاک پی – تهران
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
 شرکت مهندسی تهران - بوستن
 شرکت مهندسی پل و ساختمان الموت
 شرکت ساختمانی اس-دی-ام
 شرکت مهندسی مهاب قدس
 شرکت مهندسان مشاور معدنکاو
 شرکت جهاد نصر کوثر
 پژوهشکده حمل و نقل
 شرکت جهاد نصر خراسان
 شرکت مهندسی سازبن‌پژوه
 سازمان قطار شهری تبریز
 شرکت ساختمانی ژیان
 شرکت ساختمانی سپانو
 موسسه فاطر
موسسه عمران
 شرکت هرانکنشت
 شرکت فن آوری داده های زمین (ژئوبایت)
 شرکت مهندسی سازه بتن خاورمیانه
 شرکت نصر اصفهان
 شرکت مهندسین مشاور ایمن سازان
 شرکت تونل سازان ایران
 شرکت ساختمانی دیوار مسلح
 شرکت ساختمانی راهسازی ایران
 شرکت مشاور عمران ایران
 شرکت نیمرخ
 موسسه حراء
 شرکت مهندسی گمانه کاو
 شرکت تعاونی و معدنی دانش فن
 شرکت مهندسین مشاور هگزا
 شرکت جهاد نصر لرستان
 شرکت مهندسی پی فراز پایاب
 شرکت مهندسی ساحل گستر سیمین
 شرکت تیراژ
 شرکت سداد
 شرکت صنایع برق و الکترونیک مهرگان
 شرکت مهندسین مشاور و پژوهش عمران راهور
 شرکت ماشین‌سازان حفار صنعت یدک
 شرکت جهاد نصر حمزه
 شرکت تالون
 شرکت مهندسی سازه سپهر سازه توس
 شرکت مهندسین مشاور طرح توسعه محور
 شرکت پارس گنایس
 شرکت ساختمانی پلسنگ سنندج
 شرکت مهندسین مشاور کوهستان راه
 شرکت بین‌المللی نام‌آوران راه و ابنیه
 شرکت مهندسین مشاور راهیاب بهینه
 شرکت سنگ سیر کارون
 شرکت ابزار خاک
 شرکت مهندسین مشاور کاوش‌راه
 شرکت مهیار
 شرکت سابیر نیرو
 شرکت مهندسین مشاور طرح و سازه کاسپین
 شرکت هرن کنشت ایران (سهامی خاص)
 شرکت سازه ماندگار مایان
 شرکت آب راه ماشین
 شرکت مهندسین مشاور بهاب نواندیش
 شرکت مهندسی بتن سازان مهر
 شرکت خدمات معدنکاری اسپیر
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت مهندسین مشاور سگال
شرکت مهندسین مشاور سهند ترانشه
 شرکت مهندسان مشاور راه گستر
مشارکت سهند آذر و ناودیس راه (سانا)
شرکت مهندسین مشاور گراب آریا
 شرکت تونل پاژ
 شرکت گسترش ماشین آلات ریلی
 شرکت طرح و توسعه بلند پایه
شرکت ناودیس راه
 شرکت مهندسی بناسازان کژال
 شرکت مهندسین مشاور فراکاوان فارس
 شرکت سعادت یول آذربایجان
 شرکت ساختمانی و مهندسی راورا
 شرکت کندوان پارس
 شرکت مهندسی خندق
 شرکت مهندسین مشاور ری آب
 شرکت راهسازی و عمران ایران
 شرکت ساختمانی معتبر
 شرکت ساختمانی توچال
شرکت هرنکنشت آگ - شعبه ایران
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس چهاردهم تونل
:: وبینار علمی
:: کنفرانس چهاردهم تونل
..
:: توسعه خطوط مترو/ ریل‌گذاری دولت مردمی برای جابه‌جایی جمعیت ۳.۵ میلیونی مشهد ::
 | تاریخ ارسال: 1401/1/16 | 

خراسان رضوی در آستانه سفر رییس جمهور؛
توسعه خطوط مترو/ ریل‌گذاری دولت مردمی برای جابه‌جایی جمعیت ۳.۵ میلیونی مشهد
 طبق قانون پنجم و ششم توسعه سهم حمل و نقل عمومی در ترددهای روزانه باید به ۷۵ درصد برسد اما این مهم در کلانشهرها محقق نشده و از طرفی مشهد به عنوان یکی از آلوده‌ترین کلانشهرهای کشور چاره ای جز حرکت به سمت حمل و نقل پاک و توسعه خطوط مترویی ندارد که تحقق این امر نیازمند حمایت دولت مردمی است.








در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو شخصی رفت و آمد می کنند که این امر علاوه بر افزایش ترافیک، منجر به ایجاد و تخلیه سالانه ۲۰۰ هزار تن آلاینده در فضای تنفسی شهروندان می‌شود لذا توسعه خطوط مترویی و حمل و نقل عمومی باید مورد تاکید باشد که تحقق این مهم بدون حمایت خاص دولت ممکن نخواهد بود.
در دالان حمل و نقلی مشهد چهار خط مترویی تعریف شده است که از این تعداد اکنون ۲ خط فعال و ۲ خط نیز در دست ساخت است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
نیاز ۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مرحله نخست خط سوم متروی مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت پروژه‌های قطارشهری اظهار کرد: هدف‌گذاری شده مرحله نخست خط سوم به طول ۶ کیلومتر، از ۲۸.۵ کیلومتر این خط، در هسته مرکزی مشهد در دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری شود.
کیانوش کیامرز افزود: این ۶ کیلومتر شامل پایانه امام رضا (ع) به سمت حرم رضوی و حرم به سمت میدان شهداست که با افتتاح آن، خطوط یکم و دوم قطارشهری به هم متصل می‌شوند.
وی اضافه کرد: حفاری تونل این ۶ کیلومتر به پایان رسیده و عملیات احداث سازه ایستگاه‌ها در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: برای تکمیل ایستگاه‌ها، خرید تجهیزات و معماری ایستگاه‌ها به منظور فعال شدن این مسیر تا سال ۱۴۰۳، پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با کمک دولت و شهرداری این اعتبار در بازه زمانی سه ساله تامین شود.
کیامرز افزود: تا کنون احداث سازه ایستگاه‌ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و معماری ایستگاه ۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در بخش تجهیزات تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
اتمام حفاری خط چهارم مترو نیازمند هزار میلیارد تومان
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص خط چهارم متروی مشهد نیز گفت: دستگاه حفار تی‌ بی ام در این خط به سمت خواجه‌ربیع در حال کار است.
کیانوش کیامرز افزود: تاکنون یک کیلومتر از حفاری این خط انجام شده و هدفگذاری شده حفاری این خط به طول ۱۴.۵ کیلومتر در دولت سیزدهم به پایان برسد که برای اتمام حفاری آن، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: اگر دولت برای ساخت مترو کمک نکند، یک پروژه مترویی تا ۱۲ سال به طول خواهد انجامید، ساخت مترو گران تمام می شود و شهرداری ها نمی توانند با این رویه عملکرد خوبی داشته باشند.
شهردار مشهد نیز در خصوص خط چهارم مترو مشهد گفت: برای اجرای خط چهارم قطارشهری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که تامین آن از طریق فاینانس امکان‌پذیر است.
سیدعبدالله ارجایی افزود: تکمیل خط چهارم قطارشهری با سرمایه‌گذاری‌های شهرداری یا انتشار اوراق مشارکت که میزان آن در کشور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است، میسر نیست.
وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد استفاده از فاینانس به استانداری و وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
شهردار مشهد گفت: هم اکنون بیش از یک کیلومتر از تونل خط چهارم قطارشهری حفاری شده و اولویت در خط سوم آن نیز اتصال راه آهن، پایانه امام رضا (ع) و فرودگاه مشهد به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و تکمیل شبکه ورود و خروج زائر است.
وی افزود: در صورت عمل دولت به پرداخت ۵۰ درصدی خود در احداث خطوط قطارشهری، این طرح ها تا پایان سال ۱۴۰۲ به انجام می‌رسد.
ارجایی ادامه داد: براساس دستور رییس جمهور در کارگروه زیارت، باید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باز محل بودجه نفت به شهرداری مشهد کمک شود که این موضوع باید با کمک استاندار و دولت، پیگیری و محقق شود.


تاریخ: ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۶۹۰۵۳۴

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رییس جمهور | خراسان رضوی | حمل و نقل عمومی | عملیات حفاری | خط سوم قطار شهری مشهد | دستگاه حفار تی‌ بی ام |
دفعات مشاهده: 211 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4419