[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/12/2 | 
معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن میانه-اردبیل بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 16 کیلومتر از 23 کیلومتر تونل این خط ریلی حفاری شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن میانه-اردبیل گفت: در راستای توسعه شبکه ریلی در کشور و اولویت احداث خطوط راه آهن نسبت به سایر انواع راه ها، تسریع در احداث این خط ریلی در دستور کار قرار گرفته است که تا کنون شاهد بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی این محور بوده ایم.
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان اردبیل به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت و مسئولان محلی از مراحل اجرایی راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد. در این بازدید علی نورزاد ضمن مثبت ارزیابی کردن روند اجرای پروژه گفت: تاکیدات ریاست محترم جمهور و دکتر آخوندی در رابطه با اولویت توسعه راه آهن در کشور و گسترش ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه، تسریع در اجرای پروژه های ریلی را موجب شده تا راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز، ایمن و ارزان در کشور گسترش یابد. وی اضافه کرد: مسیر راه آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده است که تا کنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور حدود 61.50% است. معاون وزیر راه و شهرسازی این طرح را شامل دو بخش میانه- فیروزآباد و فیروزآباد- اردبیل عنوان کرد و گفت: بخش میانه- فیروزآباد به طول 79 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 50.60% شامل 5 قطعه و بخش فیروزآباد-اردبیل به طول 96 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 79.30% شامل 4 قطعه است. نورزاد ادامه داد: تاکنون  در این پروژه 350 میلیارد تومان هزینه شده که طبق پیش بینی های صورت گرفته برای  اتمام کل کار شامل زیرسازی، روسازی، ریل گذاری، علائم، ساخت ایستگاه ها و... 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی کوهستانی بودن منطقه را موجب پیچیده شدن عملیات ساخت این پروژه دانست و افزود: برای ساخت این خط ریلی به علت شرایط خاص جغرافیایی منطقه بالغ بر 58 دستگاه تونل به طول 23 کیلومتر  بایست احداث شود که تا کنون حفاری فوقانی 16 کیلومتر آن صورت گرفته است. معاون وزیرراه و شهرسازی همچنین از احداث 31 دستگاه پل به طول 7 کیلومتر شامل 4 کیلومتر پل های دره ای بزرگ و 3 کیلومتر پل آبرو با حجم کل عملیات خاکی حدود 40 میلیون متر مکعب در این پروژه خبر داد. نورزاد یادآور شد: در این محور 8 ایستگاه شامل 2 ایستگاه تشکیلاتی به نام های سبز و اردبیل و 3 ایستگاه مسافری درجه 2 به نام های فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست و 3 ایستگاه بین راهی پیش بینی شده است. گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از مسیر راه آهن سراب-بستان آباد-اردبیل که مراحل مطالعاتی فاز 1 آن در حال انجام است نیز بازدید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، 15 بهمن 1393
منبع: http://www.cdtic.ir/p/ShowContent.aspx?id=2996&seid=2841
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2714 بار   |   دفعات چاپ: 720 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645