[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: تونل البرز و آزادراه خرم‌آباد اراک افتتاح می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1400/5/5 | 

با فرمان رییس جمهور
تونل البرز و آزادراه خرم‌آباد اراک افتتاح می‌شود
تونل البرز و آزادراه خرم‌آباد اراک با فرمان رییس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تونل البرز، واقع در قطعه دوم آزادراه تهران-شمال و قطعات ۲ و ۳ و ۴ آزادراه اراک-خرم‌آباد با فرمان حسن روحانی، رییس جمهور افتتاح می‌شود.
تونل البرز که در انتهای قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال قرار گرفته است، بیش از ۶ کیلومتر طول دارد و بلندترین تونل آزادراهی ایران به شمار می‌رود. این تونل منطقه پیچ سرهنگ را به پل زنگوله متصل می‌کند. از اهداف احداث منطقه دوم آزادراه تهران-شمال می‌توان به کاهش ۶ کیلومتر از طول مسیر موجود جاده کرج-چالوس و تبدیل ۲۸ کیلومتر جاده عیر استاندارد به ۲۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، کاهش ۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، اصلاح قوس‌های موجود و تسهیل تردد، کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای، کاهش میزان مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش استهلاک خودروها، کاهش شیب طولی مسیر از ۱۰ درصد به حداکثر ۶ درصد، افزایش ظرفیت عبور و توسعه صنایع مختلف در استان‌های شمالی نام برد.
قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه اراک-خرم‌آباد، پروژه دیگری است که توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود. این قطعات ۶۷ کیلومتر طول دارند و ارزش روز آن‌ها ۵۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. این آزادراه با مشارکت بخش خصوصی و سهم ۴۰ درصدی این بخش تامین مالی و احداث شده است.
تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی بندر انزلی، آستارا و نوشهر به بندر امام خمینی (ره)، روان‌سازی ترافیک عمومی به منظور پوشش تردد روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه در سال اول افتتاح طرح، رفع گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد، ایجاد بستر مناسب حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و جابجایی مسافر از طریق آزادراه، کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش طول مسیر به میزان ۳۲ کیلومتر و کاهش زمان سفر به میزان ۴۳ دقیقه و کاهش نقاط حادثه‌خیز از جمله اهداف این طرح است.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
منبع:
http://news.mrud.ir/news/۹۵۷۶۳

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: وزارت راه و شهرسازی | تونل البرز | قطعه دوم آزادراه تهران-شمال | قطعات ۲ و ۳ و ۴ آزادراه اراک-خرم‌آباد | بلندترین تونل آزادراهی ایران |
دفعات مشاهده: 420 بار   |   دفعات چاپ: 144 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714