[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: افتتاح ۹.۵ کیلومتر مسیر جدید در منطقه‌دوم آزادراه تهران- شمال ::
 | تاریخ ارسال: 1400/5/1 | 

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
افتتاح ۹.۵ کیلومتر مسیر جدید در منطقه‌دوم آزادراه تهران- شمال
معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۹۷ درصدی تونل البرز واقع در منطقه دوم آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: این تونل جاده‌ای به طول۶.۵ کیلومتر به همراه جاده‌های دسترسی به آن به طول ۹.۵ کیلومتر به زودی افتتاح خواهد شد.



«خیرالله خادمی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تونل طویل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی تقریبا به اتمام رسیده است و اکنون جاده‌های دسترسی به آن در حال اتمام است؛ به زودی این تونل تکمیل و کل تونل به جاده های دسترسی دو طرف که در مجموع ۹ کیلومتر است، متصل و افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: «تونل البرز» طولانی ترین تونل خاورمیانه  به طول۶.۵ کیلومتر است و هدف اصلی آن اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی در استان مازندران است.
به گفته خادمی این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال واقع است و به عنوان بخشی از منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر در مراحل نهایی ساخت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقا ادامه داد: برای اینکه بتوانیم هر چه سریعتر از سرمایه گذاری انجام شده استفاده و منطقه دو را زیر بار ترافیک ببریم، اولویت بندی داشتیم. اولویت نخست اتمام و بهره برداری از تونل البرز و راه‌های دسترسی به آن بود؛ اولویت دوم اتمام یک باند از منطقه دوم آزادراه تهران - شمال و اولویت سوم هم‌احداث ۴ خطه منطقه دو تهران- شمال است.
وی ادامه داد: از این برنامه تونل البرز به اتمام رسیده و تردد به زودی انجام می شود. افتتاح این تونل در حالت عادی حدود بیست دقیقه زمان سفر را کوتاه خواهد کرد اما در پیک ترافیک در محدوده این تونل تا یک ساعت کاهش سفر خواهیم داشت.
به گفته خادمی با افتتاح این تونل تمام گردنه هایی که برای تونل فعلی کندوان در زمستان برفگیر بود، حذف و با عبور از تونل البرز به صورت ایمن تردد صورت می گیرد. هم‌چنین مسیر رفت به سمت شمال از داخل تونل و برگشت از طریق تونل فعلی کندوان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال (باند اول) ۲هزار میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال ۹۹ و شاخص تعدیل به حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.
مسیر تونل البرز در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال و ابتدای منطقه ۳ آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه ۲ و آغاز منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال است و جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و ۲ پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود.
 باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید و باند برگشت نیز در سال آینده آغاز  خواهد شد.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۴۰۹۰۴۹

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون وزیر راه و شهرسازی | تونل البرز | منطقه دوم آزادراه تهران-شمال | تونل جاده‌ای |
دفعات مشاهده: 397 بار   |   دفعات چاپ: 136 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.37 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645