[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار علمی
:: نمایشگاه مترو
..
:: اتصال خط ریلی اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است ::
 | تاریخ ارسال: 1400/4/22 | 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:
اتصال خط ریلی اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و طرح اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از طریق پارس آباد مغان قطعی است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.



صدیف بدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.
وی اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع  کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان  در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:با اتصال راه آهن اردبیل به مغان و رسیدن به مرز ایران و جمهوری آذربایجان در واقع شاهد تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب کشور در استان اردبیل خواهیم بود.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده طرح راه آهن اردبیل-پارس آباد زودتر از راه آهن رشت – آستارا افتتاح شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل- میانه گفت:این پروژه روند خوبی در سال های اخیر داشته است و  با اختصاص  اعتبارات پیش‌بینی شده، طرح راه‌آهن اردبیل بزودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
بدری افزود: طرح احداث راه‌آهن میانه اردبیل قبل از سال ۹۴ با کندی اجرا شد ولی با پیگیری های بعمل آمده شتاب خوبی گرفت و بنا به اعلام مسئولان اجرایی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.
پروژه راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.
مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده  و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.
در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.
پیشرفت فیزیکی طرح راه‌آهن اردییل - میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد قابل قبول بوده و افتتاح آن تا اواسط سال ۱۴۰۰ قطعی شده است.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۳۹۹۶۹۳

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل | شبکه ریلی جمهوری آذربایجان | پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه | راه آهن رشت–آستارا | تونل |
دفعات مشاهده: 182 بار   |   دفعات چاپ: 26 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.36 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4343