[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: آزادراه شیراز به اصفهان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1400/4/6 | 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد؛
آزادراه شیراز به اصفهان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد
مدیرکل راه و شهرسازی فارس از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی طرح آزادراه شیراز - اصفهان خبر داد.



جعفر زاهدی گفت: طرح آزادراه شیراز، اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که بزرگترین آزادراه در دست ساخت کشور است، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر در بیشتر نقاط ۶ قطعه اول، عملیات آسفالت به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: در قطعه هفتم که بعداً به طرح افزوده شده است، پیمانکار و شریک طرح، یعنی قرارگاه خاتم الانبیا بیشترین تمرکز خود را بر روی آن گذاشته‌اند تا هر چه سریع‌تر آن را به اتمام برسانند، تا آماده بهره برداری شود.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس با ساخت این آزادراه، با کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز و اصفهان روبرو هستیم که نتیجه، آن کاهش دوساعته زمان سفر را همراه دارد و سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود و با کاهش قابل توجهی خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از استهلاک خودروهای عبوری روبرو خواهیم شد.
زاهدی با بیان اینکه مهمترین طرح راهسازی استان بعد از آزاد راه شیراز اصفهان، اجرای باند دوم تنگ ابوالحیات، دشت ارژن است، اضافه کرد: طرح تنگ ابوالحیات، دشت ارژن ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است که برای اتمام آن با دو شیفت کاری، تنها ۱۰ درصد کار باقی مانده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: از جمله سختی کار در این طرح، پیچیدگی کار و ساخت گالری یا راهرو دستیابی و تأمین مصالح با مشخصه‌های کار در این مسیر مانند آسفالت، قیر، میلگرد، تیر آهن و سیمان است که اغلب با نوسانات و کمبودهای به وجود آمده، بر سرعت کار لطمه زده است؛ با این حال حتی یک ساعت هم کار را معطل نکرده‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: ۲ کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در ۲ شیفت کاری فعال هستند.
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این طرح که با ساخت آن تأثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد داشته باشد، تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری شود.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/۵۲۴۴۳۴۹

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرکل راه و شهرسازی فارس | آزادراه شیراز به اصفهان | قرارگاه خاتم الانبیا | تونل |
دفعات مشاهده: 337 بار   |   دفعات چاپ: 139 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.42 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645