[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نمایشگاه مترو
:: اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بطور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده انجمن تونل ایران
..
:: تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط دو مترو تبریز ::
 | تاریخ ارسال: 1400/1/24 | 

تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط دو مترو تبریز
مصطفی مولوی فرد در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: در حال حاضر از مجموعه ۸ ایستگاه فاز اول پروژه، ۵ ایستگاه به موازات حفاری تونل‌ها در حال اجرا است.



وی خاطرنشان کرد: حفاری تونل این پروژه توسط دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر ۹.۵ متر صورت می‌گیرد. 
مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول ۷ کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است ۳ کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد. TBM دوم نیز با طی حدود ۱۶۰۰ متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و با ادامه حفاری به ایستگاه میدان دانشسرا ختم خواهد شد.
مولوی با اشاره به تعمیرات اساسی دستگاه ها در طی ماه های گذشته گفت: پیش از این TBM از طرف غرب حفاری می کرد که بعلت تعمیرات اساسی دستکاه و یک سری کارهای ایستگاه توقفی داشته خدا را شکر امروز حفاری مسیر را بدون توقف و تعمیرات کلی حفاری را ادامه خواهیم داد.
وی گفت : فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.
مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در خصوص ویژگی های این خط اظهار کرد:خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۲۲.۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است. این خط به صورت شرق-غربی بوده و از شهرک قراملک پس از طی خیابان‌های آخونی، قره‌آغاج، گجیل و بازار دارای ایستگاه تبادلی با خط ۱ و ۳ قطار شهری در کهنه میدان است. 
مولوی افزود: مسیر خط ۲ پس از این محدوده به سمت خیابان عباسی، میدان شهید فهمیده، شهرک باغمیشه، نصر و مرزداران امتداد یافته و در انتها به میدان بسیج (نمایشگاه بین‌المللی) ختم می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: ادامه این خط به ایستگاه راه آهن میانه-تبریز واقع در جنوب شهرک خاوران خواهد رسید.
مولوی افزود: این خط دارای میزان مسافر روزانه ۴۹۰ هزار در افق برنامه‌ریزی شده طرح خواهد بود.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
منبع:
http://qalampress.ir/?p=۷۲۹۳۹

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سازمان قطارشهری تبریز | ساخت و ساز | ایستگاه | حفاری تونل | خط دو مترو تبریز | دستگاه حفاری مکانیزه | TBM |
دفعات مشاهده: 233 بار   |   دفعات چاپ: 58 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.55 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4374