[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: شنیده شدن صدای سوت قطار از خط ۲ مترو شیراز ::
 | تاریخ ارسال: 1400/1/23 | 

شنیده شدن صدای سوت قطار از خط ۲ مترو شیراز
علی‌رغم آنکه ۲ سال گذشته اجرای فاز یک از خط دوم مترو، با چالش‌های مالی و به واسطه شیوع کرونا، پیشرفت قابل توجهی داشت و پیش‌بینی می‌شود که صدای سوت قطار در این فاز هم تا پایان امسال شنیده شود.



طی هفته‌های اخیر شاهد جمع شدن بخشی از کارگاه عملیاتی قطار شهری شیراز در مهمترین ایستگاه این پروژه واقع در میدان امام حسین(ع) بودیم و مردم بازگشت گل‌ها به میدانی که یکی دو سال به کارگاه بدل شده و پشت حصاری آهنی قرارگرفته بود را در روزهایی که کرونا بار دیگر امان‌شان را بریده است، به فال نیک گرفتند. هرچند این میدان به واسطه اینکه فضای زیرین آن را گالری‌های چهارطبقه مترو پر کرده، دیگر درختی به خود نخواهد دید.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت تداوم پروژه خط دوم مترو، با اشاره به اینکه سال گذشته تونل های مورد نیاز برای راه اندازی فاز یک خط ۲ حفاری شده است، گفت: ساخت ایستگاه ها نیز آغاز شده است و اجرای آنها روند مناسبی دارد.
حسن مرادی با بیان اینکه تامین، راه اندازی و نصب تجهیزات نیز در این خط آغاز شده است، ادامه داد: طبق برنامه ریزی قرار بود در تابستان امسال فاز نخست خط ۲ از ایستگاه قهرمانان واقع در شهرک میانرود تا ایستگاه امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، اما مشکلاتی مانند تامین منابع مالی، تحریم ها، فراگیر شدن کرونا و تشدید آن در چند موج متوالی، پروژه را با تاخیر مواجه کرد.
وی با تاکید بر اینکه فاز یک این خط قابلیت راه اندازی را در سال جاری دارد، اضافه کرد: از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر ریل گذاری شده و اجرای شبکه برق بالا سری این مسیر نیزدر دست اقدام است.
مرادی با بیان اینکه ساخت سازه ایستگاه قهرمانان به پایان  رسیده و در مرحله نازک کاری است، گفت: سازه ایستگاه عادل آباد نیز تقریبا به اتمام رسیده و سازه ایستگاه های دولت، رحمت، امیر کبیر و استقلال نیز در حال اجرا است.
وی افزود: سازه ایستگاه امام حسین (ع) امسال به مرحله ای می رسد که شرایط را برای بهره برداری از فاز یک خط ۲ میسر خواهد کرد.
رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز، ایمنی مسافران را در راه اندازی و بهره برداری از خطوط مترو به عنوان مهم ترین اصل دانست و گفت: برای بهره برداری بنا به شرایط و حفظ الزامات فنی و ایمنی از دو تا چند ایستگاه ممکن است در یک خط مترو مورد استفاده قرار بگیرند.
مرادی با اشاره به اینکه در خط یک مترو شیراز نیز برخی از سیستم ها و ایستگاه ها در زمان راه اندازی به بهره برداری نرسیده بود، اضافه کرد: خط یک به مرور زمان و در چند مرحله تکمیل شده که این روند تا امروز نیز ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، خط دوم قطار شهری شیراز، حد فاصل شهرک میانرود در جنوب و میدان گلستان در شمال شیراز را طی خواهد کرد و میدان امام حسین(ع) در مرکز این کلانشهر، محل تلاقی‌اش با خط یک است.


تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
منبع:
https://www.isna.ir/news/۱۴۰۰۰۱۲۲۱۱۳۵۰

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز | خط ۲ مترو شیراز | راه اندازی و نصب تجهیزات |
دفعات مشاهده: 552 بار   |   دفعات چاپ: 184 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714