[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار توسط گروه طراحی و ساخت شفت انجمن بین المللی تونل
:: وبینار علمی
..
:: پروژه ساخت مترو تهران – پردیس در هیات دولت تصویب شد ::
 | تاریخ ارسال: 1399/11/18 | 

پروژه ساخت مترو تهران – پردیس در هیات دولت تصویب شد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: پس از دو سال تلاش و برنامه‌ریزی بی‌وقفه، پروژه مترو تهران – پردیس با حضور رئیس جمهوری درهیات دولت تصویب شد تا عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ملی در شرق تهران آغاز شود.



مهدی هدایت روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه به طول حدود ۲۵ کیلومتر و با برآورد بیش از چهار هزار میلیارد تومان، ایستگاه ترمینال شرق در انتهای خط ۲ تهران که به زودی ساخته می‌شود را به شهر جدید پردیس متصل خواهد کرد.
وی با اشاره به جزئیات متروی تهران-پردیس ، اظهار داشت: در حدود ۱۹ کیلومتر از این مسیر تونل  است که در مجموع ۳۸ کیلومتر تونل احداث خواهد شد و به لحاظ فنی و با توجه به توپوگرافی مسیر تهران – پردیس، این پروژه یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های عمرانی احداث مسیر ریلی در سطح کشور به شمار می‌رود و توسط مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) احداث خواهدشد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در مصوبه هیات وزیران آمده ؛ با تصمیم هیات دولت و به منظور توسعه شبکه قطار حومه‌ای کشور، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) با حفظ مالکیت دولت نسبت به اجرای پروژه احداث قطار برقی شهر جدید پردیس به کلانشهر تهران اقدام می‌ کند.
هدایت افزود: این پروژه به طول حدود ۲۵ کیلومتر (دو ایستگاه در مسیر و توقف‌گاه) با برآورد تقریبی ۴۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال (شامل عملیات عمرانی و تجهیزات ثابت) با انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث و راه ‌اندازی متروی پردیس به کلانشهر تهران وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا می شود.
وی ادامه داد: افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از دیگر دلایل تصمیم دولت برای احداث مترو به شمار می رود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: بر اساس این تصمیم، شرکت طرف قرارداد، عهده دار تأمین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود، بقیه هزینه ها نیز حداقل ۴۰ درصد از منابع مالی داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و تا ۳۰ درصد از محل قانون بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.
هدایت گفت: نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری، معادل نرخ سود تسهیلات مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه دو درصد در زمان انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد و مبلغ آن تا پایان دوره ثابت و قابل افزایش نیست.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه چنانچه، دوره احداث و مطالعه، بر اثر تعلل شرکت طرف قرارداد و پیمانکاران معرفی شده، بیش از ۶۰ ماه به طول انجامد،در دوره تاخیر، نه تنها هیچ گونه سودی برای آورده شرکت طرف قرارداد منظور نخواهد شد بلکه نسبت به استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف پروژه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.


تاریخ: ۹۹/۱۱/۱۷
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۲۱۱۳۳۶

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس | پروژه ساخت | مترو تهران–پردیس | تصویب درهیات دولت | عملیات اجرایی | قرارگاه خاتم الانبیاء |
دفعات مشاهده: 130 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.51 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4287