[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: حفاری ۱۷ کیلومتر از خط سوم قطارشهری مشهد به پایان رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1399/10/22 | 

حفاری ۱۷ کیلومتر از خط سوم قطارشهری مشهد به پایان رسید
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تاکنون عملیات حفاری ۱۷ کیلومتر از خط سوم این ناوگان انجام شده ‌است.



کیانوش کیامرز روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی دسترسی های جانبی و معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری در جمع خبرنگاران افزود: انجام عملیات نازک کاری، معماری و راه‌اندازی ۱۷ کیلومتر، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
وی ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا یک دستگاه حفاری را از خط سوم می‌خواهیم به خط چهارم منتقل و عملیات حفاری خط سوم را متوقف کنیم، این اقدام برنامه‌ریزی شده ‌است و اگر حفاری ۱۰ کیلومتر باقیمانده این خط را آغاز کنیم آورده‌ای برای ما نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: دولت برای خطوط قطارشهری به صورت جداگانه بودجه می‌گذارد لذا اگر عملیات حفاری خط چهارم را آغاز کنیم اعتبار این خط را جذب می‌کنیم و با اجرای فاز اول این خط به طول پنج کیلومتر، می‌توانیم قطعه میانی شهر و دسترسی به هسته مرکزی شهر از طریق چهار خط مترو را کامل کنیم.
وی افزود: با آغاز حفاری خط چهارم، ادامه حفاری خط سوم با تاخیر هشت ماهه مواجه می‌شود اما بهترین راهکار برای جذب پول و شروع خط مهمتر و تکمیل قسمت میانی شهر، همین اقدام است.
کیامرز ادامه داد: خط سوم رها نشده و برنامه پولی و زمانی دارد، تامین ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخش حفاری شده خط سوم حدود پنج سال طول می‌کشد لذا تاخیر چند ماهه در آغاز حفاری ادامه این خط، مشکلی برای این خط ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: هفته آینده یکی از دو دستگاه حفار در خط سوم به خط چهارم منتقل خواهد شد و ادامه عملیات حفاری خط سوم از منطقه قاسم آباد و از ضلع امیریه نیز از سال آینده به صورت دستی آغاز می‌شود.
عملیات اجرایی دسترسی‌های جانبی، معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری مشهد با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱۵ میلیون یورو اعتبار ارزی، روز یکشنبه آغاز شد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.


تاریخ: ۹۹/۱۰/۲۱
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۴۱۸۰۶۹۲

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت قطارشهری | حفاری | خط سوم | قطارشهری | مشهد | عملیات حفاری | دستگاه حفار | عملیات اجرایی خط چهارم |
دفعات مشاهده: 368 بار   |   دفعات چاپ: 140 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.48 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645