[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: اتصال متروی اسلامشهر به تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1399/8/22 | 

اتصال متروی اسلامشهر به تهران
شهردار تهران اعلام کرد که ایجاد خطوط کوتاه انشعابی در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است.



پیروز حناچی عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو با بیان اینکه بیمارستانی در منطقه ۱۸ به عنوان مرکز طبی کودکان توسط خیرین با سرعت زیاد در حال ساخت است و توسعه جنوبی خط ۳ می تواند به افزایش سرویس دهی این بیمارستان کمک کند، گفت: اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی یکی از اهداف توسعه جنوبی خط ۳ بود چرا که اگر می خواستیم منتظر اسناد و برنامه های بالادستی بمانیم باید تا احداث خط ۱۱ صبر می کردیم اما حالا با انشعاب خط ۳ یک راه میانبر ایجاد شد که با سرعت بیشتری مترو به منطقه ۱۸ برسد.
وی با بیان اینکه اتصال مترو به متروی اسلامشهر و همچنین اتصال به این بیمارستان می تواند کمک زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی کند گفت: خطوط مترو با سرعت زیاد ساخته شد اما متناسب با آن پایانه ساخته نشده است. هر چند که با پایانه نمی شود عکس انداخت چرا که یک مسئله زیربنایی است اما پایانه ها تاثیر زیادی بر روی کیفیت سیستم سرویس دهی دارند.
وی با بیان اینکه مقایسه مترو تهران با لندن منصفانه نیست، چرا که مترو لندن ۱۰۰ سال قدمت دارد اما مترو تهران تنها ۲۰ سال دارد که سعی داریم با سرعت زیاد حرکت کنیم، گفت: فرصت های زیادی را از دست داده ایم. به خصوص حدفاصل سال ۸۴ تا ۹۲ که هم منابع کشور زیاد بود و هم امکان توسعه فراهم بود می بایست شتاب در حرکت مترو افزایش می یافت.
وی با بیان اینکه ایجاد انشعاب در انتهای خطوط مترو یکی از راه های افزایش بهره وری است که در دنیا هم ایجاد خطوط کوتاه برای سرویس دهی بهتر درانتهای خطوط مرسوم است، گفت: با این روش مناطق فراموش شده شهری به گردونه شهر بر می گردند.
حناچی با اشاره به توسعه شهرهای اقماری به تناسب توسعه کلانشهرها گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس توسعه جنوبی خط ۳ مترو و اتصال آن به مترو اسلامشهر نیز به عنوان یک سیاست دنبال می شود.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه روزانه میلیون ها نفر از مترو و اتوبوس استفاده می کنند و بر همین اساس حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یک موضوع حاکمیتی است گفت: به نظر می رسد شاید دولت بدش هم نمی آمد که از مسئولیت مترو شانه خالی کند و از زمانی که مجمع مترو تغییر کرد و به طور تمام به شهرداری ها رسید سهم دولت کاهش یافت اما تمام تلاش خود را می کنیم تا حمل و نقل عمومی توسعه یابد.


تاریخ: ۹۹/۰۸/۲۰
منبع:
https://www.isna.ir/news/۹۹۰۸۲۰۱۳۶۹۷

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار تهران | پیروز حناچی | اتصال متروی اسلامشهر به تهران | خطوط مترو | توسعه جنوبی خط ۳ مترو |
دفعات مشاهده: 415 بار   |   دفعات چاپ: 148 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.37 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645