تکنولوژی پیشرفته داخلی ریلگذاری راهآهن اردبیل را شتاب داد
استاندار اردبیل گفت: با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل کشور، عملیات ریلگذاری راهآهن اردبیل - میانه سرعت گرفته است.
به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو یکشنبه در جریان بازدید از روند ریلگذاری و تکمیل ایستگاه راهآهن اردبیل افزود: جرثقیل پنلگذار که در داخل کشور تولید شده است، برای اولین بار در پروژه راهآهن اردبیل -میانه مورد استفاده قرار میگیرد.
وی ساخت این دستگاه و جرثقیل پنلگذار را تحولی در صنعت ریلگذاری راهآهن ذکر و بیان کرد: با استفاده از این دستگاه سرعت کار در پروژه راهآهن اردبیل بالا رفته و ریلگذاری روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است.
استاندار اردبیل گفت: با افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگنهای حمل ریل ، ریلگذاری به روزانه ۶۰۰ متر خواهد رسید.
بهنامجو گفت: این شیوه ریلگذاری امکان کار کردن در هوای برفی را هم فراهم و عملیات در داخل تونل و روی پلها هم بدون مشکل قابل اجرا است.
او اظهارداشت: تهیه ریل پروژه هم بدون مشکل در حال انجام بوده و با شروع کار از سمت میانه قطعا تا پایان سال تعهد انجام گرفته در خصوص ریلگذاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راهآهن اردبیل - میانه انجام خواهد شد.
استاندار اردبیل به اعتبارات اختصاص یافته به راهآهن اردبیل در سالجاری اشاره کرد و افزود: جذب اعتبارات با روند خوبی در جریان است و بر اساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه ، این پروژه مشکل مالی نخواهد داشت و بودجههایدولتی علاوه بر ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، امسال جذب می شود.
بهنامجو گفت: با توجه به سرعت گرفتن ریلگذاری و اختصاص اعتبارات سال آینده این پروژه تکمیل میشود.
داود جوان فلاح، سرناظر پروژه ساختمان ایستگاه راهآهن اردبیل نیز گفت: این ساختمان با زیربنای پنج هزار متر مربع در حال احداث است که ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این ساختمان در ۲ طبقه با اسکلت فلزی و از نظر معماری مدرن احداث شده و حداکثر تا ۲ ماه آینده تکمیل میشود.
عملیات اجرایی راهآهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سالها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.
مرتفعترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
در طرح راهآهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا میشود.
این خط راهآهن برای حرکت قطارهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی و اجرا میشود.
تاریخ: ۹۹/۰۸/۱۱
منبع: https://www.irna.ir/news/۸۴۰۹۵۶۱۰
|