[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: هیچ خانه‌ای در حریم متروی قم وجود ندارد ::
 | تاریخ ارسال: 1399/7/24 | 

هیچ خانه‌ای در حریم متروی قم وجود ندارد
شهردار قم با تأکید بر اینکه مترو در عمق زمین حفاری‌شده و خانه‌ای در حریم آن وجود ندارد گفت: برای رفع مزاحمت ریل‌های متروکه راه‌آهن از شهروندان قم در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی هستیم.



سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جمع خبرنگاران،گفت: اخیرا از سوی یکی از شهروندان پیامکی راجع به تعیین تکلیف خانه‌های حریم متروی قم داده شد که در این خصوص باید عرض کنم که هیچ خانه‌ای در حریم پروژه متروی قم وجود ندارد چراکه مترو به‌صورت تونل اجرا شده و از عمق ۱۴ تا ۲۱ کیلومتری زمین عبور می‌کند.
وی افزود: پروژه متروی قم از سال ۱۳۹۱ در خط A آغاز  شده است. این خط شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل می‌کند که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد.
شهردار قم خاطرنشان کرد: در فاز نخست این پروژه ۵.۲ از قلعه کامکار تا میدان مطهری امتداد دارد که تا پایان ۹۹ یا یکی دو ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در طول این مسیر آزادسازی‌های لازم انجام‌شده ادامه داد: قطار شهری قم به‌این‌علت که از زیرزمین عبور می‌کند با املاک مردم معارضی ندارد.
سقائیان‌نژاد با تأکید بر  وجود خانه‌هایی در حریم راه‌آهن شهر قم یادآور شد: ریل آهن داخل شهر قم بوده و خانه‌هایی در حریم آن وجود دارد که این موضوع مشکلاتی برای سکنه به وجود آورده است.
وی ادامه داد: مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی داریم و دنبال این هستیم که برخی خطوط ریلی متروکه در داخل شهر جمع شود و در قسمت‌هایی که قطار همچنان عبور می‌کند با دیوارهای بسیار زیبا جداسازی صورت بگیرد.
شهردار قم با اشاره به اینکه مسئولیت راه‌آهن به عهده راه و شهرسازی است اضافه کرد: شهرداری قم همراه با مردم از مدعیان این موضوع بوده و نسبت به مزاحمت‌هایی که ریل راه‌آهن برای مردم ایجاد کرده معترض است.
وی با بیان اینکه فاز نخست خط مترو قم تا پایان سال ۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: این پروژه در گذشته مشکلات حقوقی و قراردادی داشت که با حل این مشکلات در تسریع آن قدم‌های مثبتی برداشته شد.
سقائیان‌نژاد گلایه برخی از کسبه در جریان ساخت مترو را موردتوجه قرارداد و گفت: قطعاً هر کار عمرانی مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند اما بعد از افتتاح آبادانی برای آن منطقه و رونق برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد کرد.
شهردار قم با اشاره به جدیت و سرعت در پیگیری امور مربوط به متروی قم اظهار داشت: در حدی که بتوانیم ضرر و زیان کسبه‌ای که در این مدت دچار خسارت شده‌اند را جبران می‌کنیم.


تاریخ: ۹۹/۰۷/۲۲
منبع:
https://www.isna.ir/news/۹۹۰۷۲۲۱۶۷۶۱

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شهردار قم | متروی قم | وزارت راه و شهرسازی | بهره‌برداری | فاز نخست | خط A | تونل |
دفعات مشاهده: 418 بار   |   دفعات چاپ: 164 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.43 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645