[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/10/28 | 

قطارشهری مشهد اوایل سال ۹۴ به فرودگاه می‌رسد
مدیرعامل قطار شهری مشهد: حفاری مسیر ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد و حدود ۳۰ درصد از عملیات ریل گذاری آن به پایان رسیده لذا تا اوایل سال 94 به بهره برداری می رسد.
'کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با حفاری های صورت گرفته در میدان سعدی اظهار کرد: این میدان به دلیل اینکه محل تقاطع دو دستگاه تی. بی. ام قطارشهری است در واقع نقطه مرکزی خط دوم قطار شهری مشهد محسوب می شود و حفاری های صورت گرفته در آن در ادامه بحث تونل انرژی است. مدیرعامل قطار شهری مشهد در ارتباط با اهمیت تونل انرژی در بحث زیرساخت های شهری افزود: کارکرد تونل انرژی مربوط به مجزا شدن سیستم آب، ‌ برق و گاز است که تمامی کابل کشی ها و لوله کشی ها در آن به صورت نظامند در داخل مجموعه تعبیه می شود. وی تصریح کرد: در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که از این میان خط یک آن به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال ۸۹ به بهره برداری رسید و روزانه بطور میانگین ۱۰۰ هزار نفر توسط قطار شهری مشهد در مسیر آن جا به جا می شوند. کیامرز اظهار کرد: عملیات حفاری مسیر ۱۴ کیلومتری خط دوم قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه ۱۳۹۰ آغاز شده و تاکنون حدود ۱۲ هزار متر آن حفر شده است. وی گفت: در بخش شمالی این خط از بلوار طبرسی شمالی به طرف میدان سعدی حدود شش هزار و ۹۰۰ متر از مسیر هشت هزار و ۵۰۰ متری آن حفاری شده است. مدیرعامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه حفاری دو هزار و ۵۰۰ متر دیگر از طول این تونل تا میدان سعدی باقی مانده است، ‌اضافه کرد: تاکنون عملیات حفاری حدود 4900 متر از مسیر 5500 متری بلوار شهید فکوری تا میدان سعدی به پایان رسیده است. کیامرز بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه از ۱۳ ایستگاه موجود در این خط فعال است و تنها ایستگاه فکوری به دلیل انجام عملیات پشتیبانی دستگاه های حفاری تی.بی.ام در این ایستگاه غیرفعال است. وی در خصوص عملیات اجرایی مسیر توسعه پنج کیلومتری خط یک قطار شهری از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد نیز گفت: حفاری این مسیر و حدود ۳۰ درصد از عملیات ریل گذاری آن به پایان رسیده لذا تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد. مدیرعامل قطار شهری مشهد  در ارتباط با راه اندازی خط سوم قطار شهری مشهد بیان کرد: عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد از سال ۹۴ به طول ۲۴ کیلومتر و پوشش مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را آغاز می شود. وی در پایان به راه اندازی خط چهارم قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: این خط قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم عبور کرده و میدان مصلا به سمت قلعه ساختمان و با منتهی شدن به جاده سرخس شروع به کار کند.

مهر، 15دی1393

منبع: http://www.mehrnews.com/news/2456446

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2877 بار   |   دفعات چاپ: 690 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645