[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: طرح قطار شهری قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ::
 | تاریخ ارسال: 1399/5/13 | 

معاون فنی سازمان قطار شهری قم:
طرح قطار شهری قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم گفت: طرح قطار شهری قم در حال حاضر از نظر فیریکی ۶۰ درصد و از نظر ساخت ۸۰ درصد پیشرفت دارد.



به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم، سید صدرا قاسمی اظهار داشت: ساخت‌ و ساز و تجهیزات این طرح نیز به‌ طور تخصصی در بخش‌های تهویه، سیگنال‌ها، مخابرات و اعلام حریق در حال انجام است.
معاون قطار شهری قم افزود: برخی از مسائل مربوط به قطار شهری فراملی است و تحریم و تورم تا حدی بر تحقق قطار شهری قم، تاثیر گذاشته است، البته شهرداری قم با تکیه بر منویات رهبری مبنی بر تکیه بر تولید ملی، در مسیر دور شدن از نیاز به خارج از کشور قدم‌های خوبی در تامین تجهیزات برداشته است.
قاسمی خاطرنشان کرد: قطار شهری طرحی بزرگ است و در گذشته تامین تجهیزات از خارج انجام می‌شد و برای نخستین بار اتفاقی افتاده که باید طبق الزام ها، دست به اقدام هایی بزنیم تا شاهد پیشرفت طرح باشیم.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد؛ راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با تدابیر مدیریت شهری و منابع مالی با کمبود نقدینگی مواجه نیستیم، ابراز کرد: علی‌رغم اتفاقاتی که روی می‌دهد در ارتباط با پروژه و پیمانکار به‌روز هستیم و مسائل مالی به‌روزرسانی می‌شود.
معاون قطار شهری قم تصریح کرد: ما پیگیر وضعیت پیمانکار در این شرایط سخت بوده‌ایم و اگر بدهی وجود دارد، کارفرما در مسیر پروژه به پیمانکار پرداخت خواهد کرد.
اجرای خط نخست مترو قم در بافت فرسوده یکی از دلایل کُندی پیشرفت طرح است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای طرح در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.
عباس حلوایی زاده اظهار داشت: طرح فوق نسبت به قبل تغییرهای زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.
معاون شهردار قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.
حلوایی زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اتفاق انجام‌شده است.
وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو  ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.
معاون شهردار قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی. بی. ام وقتی خاکبرداری انجام صورت می گرفت، سازه‌های بتنی نصب می‌شد که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.


تاریخ: ۹۹/۰۵/۱۲
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۳۸۹۳۹۸۶

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم | عملیات اجرایی احداث خط A | مترو قم | قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا | تی | بی | ام |
دفعات مشاهده: 280 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645