[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش سوم)
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش دوم)
..
:: وزیر راه: ۸۰ کیلومتر از مسیر قزوین-تنکابن تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1399/4/11 | 

وزیر راه: ۸۰ کیلومتر از مسیر قزوین-تنکابن تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.



محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از جاده اصلی در دست احداث قزوین به تنکابن در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این مسیر به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وزیر گفت: جاده قزوین- تنکابن، حلقه زنجیره اتصال شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که مطالعات مهندسی و زیست محیطی آن لحاظ شده است.
اسلامی با اشاره به نیاز مبرم به اولویت بندی استفاده از این مسیر، تصریح کرد: بخشی از این مسیر در استان قزوین و بخش دیگر در استان مازندران است که امیدواریم بهره برداری از این طرح با کمک نمایندگان مجلس و مشاوران سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان، اضافه کرد: قزوین در حوزه راه وضعیت مناسبی دارد و یکی از کانون‌های ترانزیتی کشور محسوب می‌شود و برای وزارت راه این حوزه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
وی با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی براساس جمعیت پذیری آنها صورت می‌گیرد، گفت: خوشبختانه بیشتر روستاهای استان قزوین دارای چنین شرایطی بوده و از استعدادهای تولیدی و گردشگری مناسبی بهره‌مند هستند و به همین لحاظ باید اهتمام ویژه‌ای برای تخصیص منابع مالی به آنها صورت گیرد.
اسلامی به ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت راه و راهداری اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارتخانه با سازمان امور استخدامی در حال رایزنی است تا نسبت به تثبیت جایگاه شغلی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.
وی اضافه کرد: در حوزه کاری نیروهای عوارضی نیز مشکل خاصی نداریم و کارکنانی که بعد از الکترونیکی شدن عوارض، خود را مهیای کار کرده بودند بر سر کار رفته و مابقی نیز تمامی حق و حقوق خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته وی الکترونیکی شدن امور از جمله عوارضی‌ها تنها در راستای خدمت به جامعه و تسهیلگری امور صورت می‌گیرد.
جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.
این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.


تاریخ: ۹۹/۰۴/۰۹
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۳۸۳۷۹۰۷

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: محمد اسلامی | وزیر راه | مسیر قزوین-تنکابن | راه‌اندازی | پایان دولت | تونل شیرکوه |
دفعات مشاهده: 82 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.84 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4140