[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط ۳ قطارشهری مشهد نیاز است ::
 | تاریخ ارسال: 1399/3/21 | 

۱۸۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط ۳ قطارشهری مشهد نیاز است
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد نیاز است و تا کنون در این خط ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده ‌است.



کیانوش کیامرز روز سه‌شنبه در جریان بازدید از پروژه خط سوم قطار شهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: خط سوم قطارشهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر از  مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد و در شرایط سخت اعتباری و اقتصادی، شورای شهر مشهد به خوبی پای کار ایستاد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده مسیر پنج کیلومتری این خط از میدان شهدا تا باب‌الجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا سال ۱۴۰۰ آماده مسافرگیری شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: امسال نیز دولت مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خط سوم قطار شهری را صادر کرده ‌است.
کیامرز با بیان این که ایستگاه باب‌الجواد (ع) خط سوم از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: این ایستگاه در سه و نیم طبقه در دست ساخت است.
وی ادامه داد: ایستگاه میدان شهدا در خط سوم نیز پیچیده ترین کارگاه کشور است و مشابه این کارگاه در کشور وجود ندارد و در این کارگاه دو ایستگاه در خطوط سوم و چهارم در یک تراز به هم می‌رسند و این ایستگاه با عرض ۵۰ متر، عریض‌ترین ایستگاه قطارشهری در کشور است که در دو طبقه ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ر خصوص خط چهارم قطار شهری این شهر نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط چهارم نیز آغاز شود.
کیامرز با اشاره به نیاز خط یکم به ۶۰ دستگاه واگن افزود: واگن‌های مورد نیاز خط یکم باید از کشور چین وارد شود که مجوز خرید این تعداد واگن از وزارت کشور اخذ شده اما وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز مجوز خرید را صادر نکرده ‌است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.


تاریخ: ۹۹/۰۳/۲۰
منبع:
https://www.irna.ir/news/۸۳۸۱۶۰۴۰

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد | تکمیل خط ۳ قطارشهری | مشهد | ۱۸۰ هزار میلیارد ریال | عملیات حفاری |
دفعات مشاهده: 294 بار   |   دفعات چاپ: 108 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645