[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: افتتاح و کلنگ‌زنی ۴هزار میلیارد تومان پروژه آزادراهی و بزرگراهی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/3/4 | 

با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور:
افتتاح و کلنگ‌زنی ۴هزار میلیارد تومان پروژه آزادراهی و بزرگراهی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز دوشنبه پنجم خرداد ماه با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری ۴ هزار میلیارد تومان پروژه بزرگراهی و آزادراهی در دو استان قم و مازندران افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از افتتاح و شروع عملیات اجرایی چهار هزار میلیارد تومان پروژه آزادراهی و بزرگراهی در روز دوشنبه پنجم خردادماه خبر داد و گفت: این میزان پروژه در دو استان قم و مازندران در روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه‌ها عملیات اجرایی آخرین قطعه از آزادراه معروف تهران – بندرامام است، ادامه داد: در استان قم آزادراه رقم به اراک که بخشی از آزادراه تهران به بندر امام است کلنگ‌زنی خواهد شد این آزادراه آخرین قطعه باقی مانده از مسیر ترانزیتی تهران به بندر امام محسوب می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: طول آزادراه قم به اراک ۱۱۰ کیلومتر است که به صورت شش خطه ساخته خواهد شد.
خادمی افزود: با ساخت این آ‌زادراه گلوگاه ترافیکی که در کریدور شمال به جنوب قرار داشت و همچنین مشکلاتی که مردم قم به واسطه تردد ماشین آلات سنگین در مسیر قبلی مواجه بودند رفع خواهد شد و این ترافیک به بیرون منتقل می‌شود و مردم می‌توانند با یک روان‌سازی ترافیکی به صورت راحت‌تر و ایمن‌تر در مسیر جدید عبور کنند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای احمل و نقل تاکید کرد: آزادراه تهران بندر امام کوتاهترین مسیر آزادراهی است که مرکز کشور را به خلیج فارس متصل می‌کند. این پروژه قبل از انقلاب طراحی شده بود و پس از انقلاب به صورت قطعه قطعه به اجرا رسید.
خادمی اظهار داشت: با احداث آ‌خرین قطعه باقی مانده از این مسیر سراسر تهران تا بندر امام مسیر آزادراهی یا بزرگراهی با مشخصات بسیار مطلوب خواهیم داشت و مردم می‌توانند تردد راحت‌تر و ایمن‌تری به بنادر جنوب غربی کشور داشته باشند. همچنین مردم استان‌های قم، مرکزی و خوزستان هم امکان تردد در این مسیر را دارند.
وی درباره ارزش این پروژه گفت: برآورد اولیه ما در ابتدای سال ۹۸ برای اجرای این پروژه ۱۲۸۷ میلیارد تومان بود که قیمت بروز شده آ‌ن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پروژه‌های استان مازندران گفت: اولین پروژه‌ای که در این مراسم در استان مازندران به اجرا می‌رسد بخشی از محور هراز به طور چهار خطه به طول شش کیلومتر است که در قالب باند دوم احداث شده است.
وی با بیان اینکه دو کیلومتر از این مسیر به صورت تونل ساخته شده است ادامه داد: برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و کل مسیر دارای دیوارهای حائل بسیار بلند است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پروژه دوم افتتاح ۱۷ کیلومتر  از محور ساری به سمت سمنان است از آنجایی که در ورودی شهر ساری با روستاهای پرجمعیت و مناطق گردشگری و کشاورزی مواجه هستیم این منطقه دارای ترافیک سنگینی بود همچنین بار ترافیکی از جنوب وارد این مسیر می‌شد چرا که بار از بندرعباس به یزد و به چوپانان، سمنان و از آنجا برای ورود به بندر امیرآباد وارد مازندران می‌شد به همین دلیل محور چهار خطه به طول ۱۷ کیلومتر و با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی ساخته شد.
وی افزود: بنابراین روز دوشنبه  ۲۳ کیلومتر بزرگراه در مازندران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
خادمی از کلنگ‌زنی آزادراه قائم‌شهر به ساری خبر داد و گفت: طول این آ‌زادراه ۴۴ کیلومتر است که به صورت شش خطه به احداث می‌رسد. این آزادراه به عنوان کنارگذر جنوبی شهر ساری عمل می‌کند به طوری که مردم برای تردد به شهر مازندران از جمله نکا، بهشر و همچنین سفر به گلستان نیازی به ورود به ساری ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هزینه ساخت این آزادراه شش خطه هم ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: آخرین پروژه هم شروع عملیات احداث باند دوم مرزن‌آباد – دزدبن است که این پروژه به صورت چهار خطه و با طول ۱۵ کیلومتر ساخته خواهد شد و هزینه آن ۱۵۰ میلیارد تومان است.
خادمی تاکید کرد:‌ ساخت این آزادراه در روان‌سازی ترافیک فعلی به سمت چالوس بسیار مسیر خواهد بود.


تاریخ: ۹۹/۰۳/۰۳
منبع:
https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۹۱۷۵۷۰

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون وزیر راه و شهرسازی | افتتاح و کلنگ‌زنی | ۴هزار میلیارد تومان | پروژه آزادراهی و بزرگراهی | رییس جمهوری | عملیات اجرایی | آزادراه تهران–بندرامام | تونل |
دفعات مشاهده: 376 بار   |   دفعات چاپ: 164 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645