[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: توسعه راه‌ها، ارمغان دولت تدبیر و امید در ایلام ::
 | تاریخ ارسال: 1399/1/29 | 

توسعه راه‌ها، ارمغان دولت تدبیر و امید در ایلام
توسعه بزرگراه ها و راه های شریانی ارمغان دولت تدبیر و امید در استان ایلام است، دولتی که ریسک هزینه بالای راهسازی در مناطق کوهستانی این استان را به جان خریده و در حد مطلوبی اجرایی و توسعه داده است.



یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف، ساخت مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه‌ها است که تحقق آن منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری می‌ شود.موضوع راه با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت‌ها است، زیرا که بهبود وضعیت راه می‌تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد یک منطقه باشد، نبود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب همیشه یکی از پاشنه آشیل‌های توسعه ایلام بوده است.یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام به خصوص برای جذب سرمایه گذاری در مناطق مختلف، راه های ارتباطی مناسب است که این مهم برای توسعه استان می تواند نقش مهم ایفا کند.پیش تر کسی تصور نمی کرد که در استان ایلام با شرایط خاص توپوگرافی و همچنین کوهستانی بودن منطقه، برای توسعه راه های آن به ویژه مسیر منتهی به مرز مهران در سال های اخیر طرح های عمرانی راهسازی خوبی اجرا شود.
این در حالی است که استان ایلام با داشتن بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، سهم ۱۱ درصدی از منابع نفت و گاز کشور، صادرات سالانه حدود دو میلیارد دلار و نیز تردد سالانه بیش از ۴.۵ میلیون زائر به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مرز به عراق و دروازه عتبات عالیات شناخته شده است.
احداث ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه در ایلام
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اقدام های دولت تدبیر و امید در حوزه راه های این استان گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر به طول بزرگراه های استان اضافه شده است.
علی اصغر کاظمی افزود: تا پیش از دولت یازدهم تنها ۲۰ کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به ۱۳۰ کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان است.
وی افزود: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه های این استان با اعتبار هزینه شده ۲ هزار میلیارد ریال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفت‌.
حفاری ۴۲۰۰ متر تونل در سال گذشته
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائران اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده با احداث تونل در دست انجام است.
کاظمی افزود: از ۸۴۰ متر طول تونل اول راه کربلا ۶۲۹ متر تمام متر آن حفاری شده است و تا پایان سال جاری حفاری پایان می یابد.
وی از حفاری کامل تونل دوم راه کربلا کیلومتر ۱۰ به طول ۷۴۰ متر نیز خبر داد و یادآور شد: آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام و کف کنی این مسیر نیز به پایان رسیده است.
به گفته کاظمی بزودی عملیات لاینینگ تونل دوم راه کربلا محدوده کیلومتر ۱۰ جاده ایلام - مهران آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص حفاری تونل کبیر کوه نیز گفت: طول این تونل اصلی بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام ۴۷۵۰ متر است که از سمت آبدانان ۳۲۵۰ متر و از سمت دره شهر نیز بیش از ۱۵۰۰ متر تونل اصلی، حفاری آن به پایان رسید.
کاظمی با بیان اینکه عملیات حفاری ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد، گفت: اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: تونل کبیرکوه شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند، احداث این تونل باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می‌شود، همچنین نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات دارد.
تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - سرابله احداث می شود
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با هدف دسترسی آسان و ایمن تر تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - سرابله احداث می شود.
کاظمی افزود: این پروژه ۵۰۰ متر پایین تر از تونل شماره یک آزادی اجرا و بسیاری از پیچ های حادثه خیز این مسیر حذف خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای این پروژه تسهیل در تردد خودروها، کاهش آمار تصادفات و رضایت مردم منطقه خواهد بود که نقشه کشی و طراحی آن آماده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: مطالعه و فراخوان احداث چهار تقاطع غیرهمسطح، احداث ۶ کیلومتر راه به‌ صورت چهار خطه و شش خطه از پل زائر به پایانه برکت و پیگیری های لازم جهت دریافت ۹ هزار تن قیر با برآورد ۱۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات راه و شهرسازی استان در حوزه مهندسی و ساخت راه در سال جاری است.
در مجموع می توان گفت بدون احتساب دیگر پروژه های در دست اجرای راهسازی اصلی و فرعی در استان ایلام و با برگزاری مناقصه فاز اول راه آهن ایلام، آزاد راه کرمانشاه حمیل به ایلام، فراخوان آزاد راه تهران نجف، فراخوان و واگذاری بزرگراه مهران به دهلران و اندیمشک، تکمیل تونل کبیرکوه، آزاد راه ایلام - مهران انقلابی بزرگ در حوزه راهسازی استان ایلام به وقوع می پیوندد.

تاریخ: 99/01/27
منبع:
https://www.irna.ir/news/83750355

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام | توسعه بزرگراه ها و راه های شریانی | حفاری۴۲۰۰ متر تونل | احداث | تونل دوم آزادی | مسیر ایلام - سرابله |
دفعات مشاهده: 337 بار   |   دفعات چاپ: 134 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.08 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645