[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر ::
 | تاریخ ارسال: 1399/1/4 | 

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر

 

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علی امام در برنامه ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل 400 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.
وی درباره مترو پردیس گفت: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال 98 کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.
وی ادامه داد: اجرای متروی اسلامشهر در سال 98 آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شد. مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند بتوانند متروی اسلامشهر را بهره برداری برسانند.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه خط 6 و 7 متروی تهران را در دست تکمیل داریم، در خصوص این دو خط گفت: خط 6 و 7 هردو از جنوب شرق تهران شروع می شوند. خط 6 از دولت آباد در منطقه 22 شروع می شود و با طی 32 کیلومتر مسیر و نهایتا 27 ایستگاه به حدود منطقه سولقان در شمال منطقه 5 می رسد. خط 7 نیز 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است و از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج شروع می شود و نهایتا تا میدان کتاب در سعادت آباد گسترش خواهد یافت.
وی افزود: در دوسال گذشته بخش هایی از این دو تا خط افتتاح شده است. 22 کیلومتر از خط 7 با یازده ایستگاه افتتاح شده از ایستگاه بسیج تا میدان صنعت در دست بهره برداری است ولی همه ایستگاه هایش بهره برداری نشده و دارد راه اندازی می شود. حداقل چهار ایستگاه دیگر را در سال 99 وارد مدار بهره برداری خواهیم کرد. ایستگاه های شهید محلاتی و قیام و بوستان گفتگو و برج میلاد هستند.
وی ادامه داد: در خط 6، ده کیلومتر جنوبی اش در سال 98 افتتاح شد حدفاصل میدان امام حسین تا دولت آباد با پنج ایستگاه تا به حال بهره برداری شده است و این قسمت جنوبی این خط به سمت شمال توسعه پیدا خواهد کرد و محدوده بین ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری با شش ایستگاه وارد مدار بهره برداری می شود. ایستگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که در منطقه 2 و 5 است. همچنین در خط 3 مترو ایستگاه میدان اقدسیه افتتاح نشده و در برنامه شش ماه اول امسال است تا راه اندازی شود.

تاریخ: 99/01/03
منبع:
https://www.isna.ir/news/99010300910

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه | آخرین وضعیت احداث | متروهای پرند | پردیس و اسلامشهر | پیشرفت فیزیکی | حفاری |
دفعات مشاهده: 429 بار   |   دفعات چاپ: 161 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714