[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش سوم)
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش دوم)
..
:: رویکرد بانک عامل، تهران را از ۱۰ ایستگاه جدید مترو محروم کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ | 

مدیرعامل شرکت متروی تهران مطرح کرد
رویکرد بانک عامل، تهران را از ۱۰ ایستگاه جدید مترو محروم کرد

 

علی امام با انتقاد از تعلل ۸ ماهه بانک عامل در اوراق مشارکت شرکت مترو و طرح بهانه‌های مختلف در نپذیرفتن تضامین مختلف شهرداری، گفت: این رویکرد تهران را از ۱۰ ایستگاه جدید محروم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام با انتقاد از تعلل ۸ ماهه بانک عامل در پرداخت ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو و طرح بهانه‌های مختلف در نپذیرفتن تضامین مختلفی که شهرداری به این بانک ارائه می دهد، عنوان کرد: رویکرد غیرقابل‌قبول این بانک، تهران را از ۱۰ ایستگاه جدید مترو در سال ۹۸ محروم کرد. لذا از مراجع نظارتی و بالادستی همانند بانک مرکزی و … درخواست ورود به این موضوع را داریم.
مدیرعامل این شرکت با انتقاد از نحوه عملکرد و تعامل بانک عامل با شرکت متروی تهران، عنوان کرد: در روزهای انتهای سال ۱۳۹۷ مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با همکاری دولت محترم و بانک مرکزی برای توسعه مترو فراهم شد. قاعدتاً در سال ۹۸ باید این مبلغ در اختیار شرکت مترو برای توسعه خطوط قرار می‌گرفت.
وی با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن و این بانک به عنوان بانک عامل اقدام به فروش این اوراق در پایان تیرماه ۹۸ نمودند، خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن پس از فروش اوراق، با تاخیر کمی با پذیرش تضامینی که شهرداری تهران ارائه داده بود مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهم خود را پرداخت کرد اما علیرغم همکاری بانک مذکور، بانک دیگر مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را با وجود سود قابل توجهی که برایش دارد به شهرداری تهران پرداخت نمی کند.
امام با اشاره به اینکه نحوه تعامل و عملکرد بانک عامل، برنامه‌ریزی‌های شرکت مترو در سال ۹۸ به ویژه در نیمه دوم سال را دچار وقفه کرد، گفت: مقرر بود با مبلغ اوراق مشارکتی که نزد بانک عامل بلاتکلیف باقی مانده است ۷ کیلومتر و ۶ ایستگاه دیگر از خط ۶ و نیز ۴ ایستگاه دیگر از خط ۷ تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی افزود: در طول ماه های گذشته با وجود پیشنهاد املاک متفاوت و از بهترین املاک شهرداری به بانک عامل، عدم همکاری های این بانک در رعایت ضوابط ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران عنوان کرد: گویا سیاست مدیران فعلی بانک عامل نبود اطمینان به شهرداری تهران است و می گویند باید با رعایت تمام ضوابط حقوقی و در پروسه و بوروکراسی ای طولانی، اسناد مربوطه را بپذیریم. در نتیجه تاکنون هر ملکی که به این بانک پیشنهاد شده است یا نپذیرفته است یا در فرایند های طولانی اداری این موضوع را بلاتکلیف رها کرده است.
امام با اشاره به اینکه جای سوال است که چرا بانک عامل با وجود اینکه در بخش های دیگری نیز با شهرداری تهران همکاری می کند سیاست خود را مبنی بر بی اعتمادی به شهرداری قرار داده است، گفت: جای تاسف دارد زیرا این بی اعتمادی باعث پایمال شدن حق مردم تهران می شود. این در حالی است که علیرغم برخی تصورات در این خصوص که شاید چالش های مالی بانک عامل باعث شده این منابع در ماه های گذشته در جای دیگر هزینه شده و در حال حاضر بانک نقدینگی لازم برای پرداخت سهم و اوراق مشارکت شهرداری تهران را نداشته باشد بعید است با توجه به توانمندی و سابقه بانک مذکور چنین مطلبی صورت پذیرفته باشد.
وی با اشاره به اینکه شرکت مترو تهران علاوه بر پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود برای تضمین اوراق مشارکت سهم ۵۰ درصدی تضامین دولت را نیز ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این مدت اصل و سود اوراق مشارکت را نیز باید پرداخت کنیم و این به معنی یک ضرر بزرگ علاوه بر بلاتکلیف ماندن بهره برداری از ایستگاه های جدید است.
مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به این که توسعه مترو یک ضرورت برای شهر و هر گونه اختلال در توسعه آن به معنی دامن زدن به ترافیک و آلودگی هوای تهران است، خاطرنشان کرد: سایر بانک ها به دلیل درک اهمیت این ضرورت با وجود بدهی هایی که شهرداری به آنها دارد با شرکت مترو برای توسعه خطوط همکاری می‌کنند اما بانک عامل با وجود این که شهرداری هیچ بدهی ای به این بانک ندارد نه تنها همکاری نمی کند بلکه به بهانه بی اعتمادی، با نپذیرفتن تضامین مختلفی که ارائه شده و نیز طولانی کردن فرآیند اداری، حق مسلم شهروندان را به شرکت مترو پرداخت نمی‌کند.
مدیر عامل شرکت مترو با بیان این که نحوه رویکرد بانک عامل، مردم تهران را از ۱۰ ایستگاه جدید در خطوط ۶ و ۷ محروم کرده است، اظهار کرد: با تاثیری که بهره برداری از یک ایستگاه مترو در کاهش گره های ترافیکی و آلودگی هوا دارد می توان تصور کرد که این رویکرد چه اجحاف بزرگی در حق تهران به ویژه در حوزه آلودگی هوا و ترافیک انجام داده است. از سوی دیگر شرکت مترو برای پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکاران با چالش مواجه است که حل هر چه سریع تر این موضوع نیز از دید ما از ضرورت ویژه ای برخوردار است.
امام در پایان با اشاره به اینکه از مراجع مرتبط همانند بانک مرکزی و سایر نهادهای بالادستی و نظارتی درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم، گفت: در صورتی که بانک عامل به اظهار نظر این مراجع نیز عمل نکند مطمئناً تبعاتی گریبانگیر مسبب این آسیب بزرگ خواهد شد که برای عامل فعالیت ها خصوصاً در تعامل با شهرداری تهران خوشایند نخواهد بود.

تاریخ: 98/12/28
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4881725

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت متروی تهران | رویکرد بانک عامل | تهران | ۱۰ ایستگاه جدید | مترو | خطوط ۶ و ۷ | شهرداری |
دفعات مشاهده: 130 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.04 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4111