[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید و طراحی پایه خط ۱۰ متروی تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1398/12/27 | 

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد
انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید و طراحی پایه خط ۱۰ متروی تهران

 

علی امام از انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید متروی تهران و نیز طراحی پایه خط ۱۰ خبر داد و عنوان ‏کرد: مشاور منتخب در قالب یک گروه مشارکت، اقدامات خود را باید در مدت زمان ۱۵ ماه تکمیل کنند.‏
به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، کمیسیون نهایی ‏مناقصه انتخاب مشاور «گزینه یابی ۴ خط جدید متروی تهران و طراحی پایه خط ۱۰» با حضور مدیرعامل و ‏مدیران ارشد شرکت مترو برگزار شد.‏
او با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی درون شهری در ۳۰ بهمن سال جاری توسط شورای ‏عالی ترافیک کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح جامع مقرر شد، چهار خط ۸ تا ۱۱، ۲ خط ‏اکسپرس و نیز توسعه خطوط ۱، ۳، ۴، ۶ و ۷ انجام شود. بر این اساس کمیسیون نهایی مناقصه انتخاب مشاور برای گزینه یابی ۴ خط جدید و نیز طراحی اولیه خط ۱۰ برگزار و نتیجه آن نیز مشخص گردید.‏
امام با اشاره به اینکه روند انجام مناقصه و انتخاب مشاور نهایی، ۶ ماه به طول انجامید، گفت: قرار است در ‏ابتدا گزینه یابی برای ۴ خط ۸ تا ۱۱ در قالب کریدورهای مصوب در شورای عالی ترافیک کشور، انجام ‏شود. منظور از گزینه یابی تعیین محل دقیق عبور این خطوط در کریدور یک هزار متری است که مصوب ‏شده است. همچنین تعیین چگونگی اجرای خطوط، عمق خطوط و امکان سنجی اجرا در زیر یا روی زمین، ‏مکان‌یابی دقیق استقرار ایستگاه ها و نیز نحوه تعامل هر خط با خطوط دیگر در مرحله گزینه یابی انجام می شود.‏
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه برای هر یک از ۴ خط جدید باید ۳ گزینه توسط گروه ‏مشاور ارائه شود، اظهار کرد: همچنین این گروه مشاور عملیات طراحی پایه برای خط ۱۰ را به عنوان یکی از ‏خطوط اولویت دار برای شرکت متروی تهران از نظر موقعیت و مسیر عبوری و طراحی های مورد نیاز انجام ‏می دهد تا شرایط واگذاری خط ۱۰ به پیمانکار برای اجرا فراهم گردد.‏
او با بیان اینکه مجموع اقدامات گروه مشارکت مشاور در مدت زمان ۱۵ ماه انجام می شود، افزود: در ابتدای سال آتی گروه مشاور اقدامات خود را آغاز می‌کند و امیدواریم مرحله گزینه یابی ۴ خط مذکور در ‏مدت زمان ۶ ماه انجام شود.‏
مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات طراحی پایه خط ۱۰، روند برگزاری ‏مناقصه انتخاب مجری خط ۱۰ آغاز خواهد شد.‏
او اشاره به اینکه پس از گذشت بالغ بر ۱۰ سال از آخرین طراحی هایی که در شرکت مترو صورت گرفته، ‏طراحی خطوط جدید با تکیه بر استاندارد های روز انجام می شود، عنوان کرد: مرجع شرکت مترو برای ‏طراحی خطوط جدید «نشریه فنی ۷۷۷» سازمان برنامه است که به عنوان یک دستورالعمل و شرح خدمات ‏اجرایی آن را به کار می گیریم.‏
امام تاکید کرد: مناقصه گزینه یابی و طراحی پایه ۲ خط اکسپرس، طراحی پایه توسعه خطوط فعلی و نیز ‏طراحی پایه خطوط ۸، ۹ و ۱۱ متروی تهران نیز در قالب مناقصه های دیگر در سال ۹۹ در دستور کار است.‏

تاریخ: 98/12/26
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4880254

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت متروی تهران | انتخاب مشاور گزینه یابی ۴ خط جدید | طراحی پایه خط ۱۰ | متروی تهران |
دفعات مشاهده: 398 بار   |   دفعات چاپ: 140 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714