[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش سوم)
:: مصاحبه با افراد شاخص در تونلسازی ایران (بخش دوم)
..
:: طرح اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه در دست مطالعه است ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ | 

طرح اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه در دست مطالعه است
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اتصال این استان به آزادراه شیراز اصفهان هم اکنون از سوی مشاور در حال مطالعه است.



پژمان نیک اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که به آزادراه دسترسی ندارد اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح اتصال یاسوج به آزاد راه  شیراز اصفهان در منطقه خسرو شیرین اصفهان به فارس در سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.
وی بیان کرد: تعریف ۲ تونل به طول ۱۱ کیلومتر از بخش های مهم مطالعات انجام شده این آزادراه است.
وی ابراز داشت:مجوزهای پدافنند غیرعامل و زیست محیطی اخذ شده و موافقت مسئولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی اتصال استان به شبکه آزاد راه های کشور اخذ شده است و هم اکنون در حال اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ هستیم.
نیک اقبالی ابراز داشت:توافق های اولیه با قرارگاه خاتم النبیاء برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرح اتصال یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه شیراز اصفهان انجام شده است.
وی بیان کرد:کهگیلویه و بویراحمد تا آزادراه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد که با احتساب جاده های موجود نیاز به اجرای ۴۰ کیلومتر جاده دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پس از بهره برداری از  طرح ساخت جاده پاتاوه به دهدشت که در نیمه نخست سال آینده انجام می شود ۵۰درصد از بار ترافیکی  استان خوزستان و ۷۰درصداز بار ترافیکی بوشهر در سه راهی روستاهای گندی خوری و توتنده کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد که این امر نیاز به احداث آزادراه در این مسیر را ضروری تر کرده است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث کاهش ۲۰۰ کیلومتری فاصله اصفهان به بندر امام می شود که تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت نقش چشمگیری در پایین زمان سفر و  صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد:تاکنون ۷۰۰میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و ارزش روز آن چهارهزار میلیارد تومان است.
نیک اقبالی  با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه پاتاوه به دهدشت تا سال ۹۲ و در زمان شروع دولت تدبیرو امید تعطیل بود که از آن زمان تاکنون نیز با پیگری و تزریق اعتبارات از سوی دولت و همچنین حمایت ویژه دفتر مقام معظم رهبری این طرح ملی و البته سخت گذر و سنگین فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.
وی بیان کرد: این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که بخش هایی از آن در سال های اخیر به بهره برداری رسید.
قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید.
کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

تاریخ: 98/12/22
منبع:
https://www.irna.ir/news/83710045

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرکل راه و شهرسازی | کهگیلویه و بویراحمد | طرح اتصال | آزادراه شیراز-اصفهان | مطالعات | قرارگاه خاتم النبیاء | تونل |
دفعات مشاهده: 123 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.71 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4111