[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: استاندار اردبیل: پیشرفت پروژه راه خلخال - منجیل مطلوب است ::
 | تاریخ ارسال: 1398/12/17 | 

استاندار اردبیل: پیشرفت پروژه راه خلخال - منجیل مطلوب است
استاندار اردبیل گفت: پیشرفت پروژه راه اصلی خلخال ،کلور ،درام به منجیل مطلوب بوده و این پروژه برابر با برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رود.



اکبر بهنامجو روز جمعه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی  خلخال ،کلور،درام به منجیل با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به این استان، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه درنظر گرفته شد، اظهارداشت: این اعتبار به صورت مرحله‌ای در طول سال ۹۹ ابلاغ و  هزینه خواهد شد.
وی بیان‌کرد: با وجود تاثیر کرونا بر روند کار بسیاری از پروژه‌های عمرانی، همت پیمانکار این پروژه برای تکمیل عملیات اجرایی برابر با برنامه زمان‌بندی شده و جلوگیری از توقف کار در طول مسیر قابل تقدیر است.
محبوب حیدری ،مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید با بیان اینکه عملیات اجرایی سه پل از چهار پل مسیر این راه تکمیل  شده ، گفت: هم‌اکنون پیمانکار مجری طرح در حال تکمیل و آماده‌سازی آخرین پل خاص مسیر برای عبور است.
وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۰ کیلومتر از مسیر ۳۲ کیلومتری در دست اجرای این پروژه برای روسازی آماده شده است.
به گفته وی، جاده خلخال -کلور- درام جاده‌ای مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان است، که امسال اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال برای احداث آن در نظر گرفته‌ شده و علاوه بر آن در سفر اخیر ریاست‌جمهوری نیز در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه اختصاص یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تشریح‌کرد: طول این راه ۵۵ کیلومتر بوده که ۳۷.۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و  ۱۷.۵ کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در هر ۲ سمت استان‌های زنجان و اردبیل از سوی پیمانکاران مجری در حال اجرا است، اظهارداشت: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان داشته و به همین دلیل علی‌رغم وضعیت اقتصادی کشور تمام تلاش  برای اجرای به موقع و سریع آن است.
وی با بیان اینکه برای اجرای ۲۸ کیلومتر عملیات راه‌سازی جاده خلخال - منجیل ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد اولیه صورت گرفته و به پیمانکار مجری راه واگذار شده، افزود: با پایان مطالعات، عملیات اجرایی  ۴.۵ کیلومتر اضافه شده به حوزه استان اردبیل نیز در حال اجراست.
حیدری با بیان اینکه راه اصلی خلخال - منجیل از جمله راه‌های فاقد گردنه‌های برف‌گیر و تونل و یکی از راه‌های ایمن برای سفر به مرکز کشور در تمام فصول  سال است، گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این راه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او افزود: روند اجرایی پروژه ملی راه‌سازی خلخال- کلور- درام در حال حاضر با حجم خاک‌برداری ۵۰۰ هزار مترمکعب، حجم خاک‌ریزی ۲۰۰ هزار متر مکعب، تهیه و اجرای مصالح روسازی به حجم ۱۰۰ هزار متر مکعب و تملک اراضی در حدود ۲ هزار متر مربع در حال اجرا است.
حیدری اظهارداشت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برف‌گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال نسبت به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است.
او اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده نیز شاهد تاثیر مهم و مثبتی در زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار و گردشگر برای شهرستان خلخال و استان اردبیل خواهیم بود.

تاریخ: 98/12/16
منبع:
https://www.irna.ir/news/83703923

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: استاندار اردبیل | پروژه راه خلخال | منجیل | تونل | خاک‌ریزی | بهره‌برداری | اعتبار |
دفعات مشاهده: 453 بار   |   دفعات چاپ: 137 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645