[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: روسازی بتنی‌، اقدامی اقتصادی و مقرون به صرفه ::
 | تاریخ ارسال: 1398/11/14 | 

صفا صبوری دیلمی مطرح کرد
روسازی بتنی‏، اقدامی اقتصادی و مقرون به صرفه
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، استفاده از بتن غلتکی در مرحله روسازی طرح ساخت تونل- زیرگذر خیابان استادمعین را اقدامی اقتصادی و مقرون به صرفه دانست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه اجرای رویه بتنی، حجم آسفالت مصرفی را به شدت کاهش می‌دهد، استفاده از بتن غلتکی را راهکاری مناسب برای اجرای پروژه‌های روسازی در شرایط افزایش قیمت قیر ذکر و اضافه کرد: روسازی‌های بتنی فارغ از ارزیابی‌های اقتصادی، در شرایط متغیر جوی و ترافیکی رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان می‌دهد و از این رو چرخه عمر طولانی تری نسبت به روسازی‌های آسفالتی دارد.
صبوری با رد برخی اخبار منتشر شده در خصوص اجرای روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در دمای نامناسب، یادآور شد: کمینه دمای شبانه روز مربوط به ساعات اولیه صبحگاه است و با توجه به اینکه هیچ یک از طرح‌های روسازی شهر تهران در این ساعات انجام نمی‌شود، ملاک قرار دادن این شاخص در مورد طرح تونل- زیرگذر خیابان استادمعین محلی از اِعراب ندارد.
وی با تاکید بر اینکه عملیات روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در ساعات میانی روز و در دمای بالای ۵ درجه سانتیگراد صورت پذیرفته است، یادآور شد: هیدراته شدن سیمان، فرآیندی گرمازا بوده و از این رو ادعای کاهش مقاومت بتن در اثر سرما، مردود است؛ کما اینکه سطح معبر تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به گواه تصاویر موجود از مراحل اجرای پروژه، متعاقب پخش و کوبش بتن غلتکی زیر پوشش پشم شیشه و پلاستیک رفته و به این ترتیب شرایط عمل آوری مناسبی را طی کرده است.
طرح‌های ساخت ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بخش‌های مختلف تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و همچنین بهسازی و مرمت مسیر‌های کندروی بزرگراه آزادگان، از جمله پروژه‌هایی هستند که با استفاده از روسازی بتنی، احداث یا مرمت شده اند.
روسازی بتنی برخی از این طرح‌ها از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک در فصل زمستان صورت پذیرفته و با گذشت قریب به یک سال از زمان افتتاح در شرایط مناسب بهره برداری قرار دارد.

تاریخ: 98/11/13
منبع:
http://www.iribnews.ir/fa/news/2635854

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و عمرانی | شهرداری تهران | بتن غلتکی | مرحله روسازی | طرح ساخت | تونل-زیرگذر | خیابان استادمعین |
دفعات مشاهده: 344 بار   |   دفعات چاپ: 123 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.07 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645