[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: بدون منابع مالی نمی‌توان هرماه یک ایستگاه مترو افتتاح کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1398/11/3 | 

بدون منابع مالی نمی‌توان هرماه یک ایستگاه مترو افتتاح کرد

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرکت مترو تلاش بسیار زیادی برای عمل به وعده خود مبنی بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه انجام می‌دهد اما بدون تامین منابع مالی امکان تحقق این موضوع را ندارد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب‌زاده با اشاره به اینکه توسعه و تکمیل خطوط مترو در شرایط فعلی بیشتر از طریق منابع غیرنقدی امکان پذیر است، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران در متمم بودجه سال جاری مبلغ شش هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است اما بخش عمده‌ای از این مبلغ صرف هزینه‌های جاری می‌شود؛ در نتیجه باید برای تامین منابع مالی خطوط شش و هفت به منابع غیرنقدی و مساعدت سازمان املاک شهرداری امیدوار بود.
وی با بیان اینکه شرکت مترو تلاش بسیار زیادی برای عمل به وعده خود مبنی بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه انجام می دهد، خاطرنشان کرد: این شرکت بدون تامین منابع مالی امکان تحقق این موضوع را ندارد؛ در نتیجه سازمان املاک شهرداری از طریق در اختیار گذاشتن منابع غیر نقدی که قابل وصول باشد و مشکلی از نظر دریافت پروانه نداشته باشد، می تواند به روند توسعه مترو کمک کند.
دو هزار درآمد پایدار اطراف هر ایستگاه مترو وجود دارد
عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برنامه سوم مقرر شده است بخش‌هایی از مترو توسط بخش خصوصی اجرا شود، گفت: شعاع ۳۰۰ متری هر ایستگاه مترو به دلیل تردد بالای جمعیت دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب است.
شهربانو امانی ادامه داد: در صورتی که با روش سرمایه گذاری TOD امکان حضور بخش خصوصی در این نقاط فراهم شود، می‌توان گفت شعاع ۳۰۰ متری هر ایستگاه مترو برای شهرداری یک تا دو هزار میلیارد تومان درآمد پایدار بدون هیچ نوع شهرفروشی در پی دارد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اول برای تمام شهروندان تهرانی کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و توسعه مترو است، تاکید کرد: تمام کمیسیون‌های شورای شهر نیز به این موضوع اعتقاد دارند و خوشحالیم که دولت فعلی نیز بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید بسیار زیادی شده است.
امانی با اشاره به اینکه شورا تصمیم گرفته است در متمم بودجه شش هزار میلیارد تومان سطح درآمدها را افزایش دهد، گفت: امیدوارم این موضوع بتواند به توسعه مترو کمک کند. در این میان سازمان املاک شهرداری نیز همت جدی و واقعی خود را برای کمک به توسعه مترو به کار گیرد.

تاریخ: 98/11/02
منبع:
https://www.imna.ir/news/406989

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: عضو شورای اسلامی | شهر تهران | افتتاح | ایستگاه | خطوط مترو | منابع مالی |
دفعات مشاهده: 324 بار   |   دفعات چاپ: 104 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.55 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645